آمریکا حمله‌ها به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد

«این حمله‌ها با هدف تضعیف ثبات اقتصادی، به چالش کشیدن تمامیت ارضی، تفرقه‌افکنی و ارعاب انجام می‌شود»

در روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره حمله‌ها علیه زیرساخت نفتی و گازی اقلیم کردستان عراق منتشر شده است-ALI AL-SAADI / AFP

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایالات‌متحده در کنار شرکایش حمله‌های موشکی و نارنجکی به اقلیم کردستان عراق، شامل سه حمله در چهار روز اخیر به زیرساخت نفت و گاز این منطقه را محکوم می‌کند.

در بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «این حمله‌ها با هدف تضعیف ثبات اقتصادی، به چالش کشیدن تمامیت ارضی، تفرقه‌افکنی و ارعاب انجام می‌شود.»

وزارت امور خارجه آمریکا خواستار تحقیق درباره عوامل این حمله‌ها و محاکمه آنها شده است. این بیانیه تاکید می‌کند که آمریکا در کنار مردم عراق و شرکای خود در منطقه کردستان و در مقابل این خشونت‌های غیرقابل پذیرش ایستاده است و از هر فرصتی برای تامین امنیت و کامیابی عراق حمایت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره حمله‌ها علیه زیرساخت نفتی و گازی اقلیم کردستان عراق منتشر شده است.

روز شنبه، رویترز به نقل از گروه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که میدان گازی خورمور در شمال این منطقه برای سومین بار در چهار روز گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

روزهای چهارشنبه و جمعه نیز حمله‌های دیگری در این منطقه گزارش شده بود.

هنوز هیچ گروهی مسولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است، اما در گذشته برخی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی مسولیت حمله‌ها در اقلیم کردستان عراق را بر عهده گرفته بودند.

آمریکا در حالی حمله‌ها به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده است که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از عربستان سعودی به تهران سفر کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در آستانه سفر جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا به منطقه، کاظمی در سفر به ایران برای توقف تنش‌های منطقه‌ای رایزنی کرده است.

بیشتر از جهان