بایدن با تاخیر در اعلام فوریت آبله میمونی ماجرای کووید را تکرار می‌کند

به گفته متخصصان، واکنش کند دولت فدرال ایالات متحده مشابه اوایل همه‌گیری ویروس کرونا است

آبله میمونی برخلاف ویروس کرونا سال‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است - NHS

مقام‌های بهداشت عمومی در مورد واکنش بسیار کند دولت بایدن به همه‌گیری روزافزون آبله میمونی زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی مشغول بررسی اعلام فوریت جهانی در مورد آبله میمونی است، متخصصان حاضر در خط مقدم، تلاش برای مهار این ویروس در ایالات متحده و واکنش تعلل آمیز دولت فدرال را با اوایل همه‌گیری ویروس کرونا مقایسه کرده‌اند.

لارن ساور، مدیر شبکه تحقیقات پاتوژن‌های خاص در مصاحبه با واشینگتن پست گفت: «انگار دوباره داریم به ژانویه ۲۰۲۰ بازمی‌گردیم.»

بر اساس آمار مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها، بیش از ۱۷۰ مورد ابتلا در ایالات متحده شناسایی شده و به گفته متخصصان فرصت مهار شیوع بیماری در جامعه رو به پایان است.

به گفته متخصصان، این احتمالا فقط بخشی از تعداد واقعی افراد مبتلا است، زیرا ایالات متحده در گسترش خدمات آزمایشگاهی و واکسیناسیون از سایر کشورها عقب مانده است.

چند نفر از مقام‌های بهداشت عمومی در مصاحبه با واشینگتن پست گفته‌اند فوریت قائل نشدن دولت برای اطلاع‌رسانی در مورد این خطر، موجب آسیب‌پذیری گروه‌های در معرض خطر جامعه به‌ویژه مردان هم‌جنس‌گرا و دوجنس‌گرا شده است.

آبله میمونی برخلاف ویروس کرونا سال‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است و متخصصان سازمان بهداشت جهانی و مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها، راهبردهایی برای پیشگیری از شیوع آن در سطح وسیع دارند.

مقام‌ها به واشینگتن پست گفتند مرکز مهار و پیشگیری بیماری در تشخیص موارد مثبت خیلی کند عمل کرد و علت آن هم سخت‌گیری در معیارهای آزمایش است.

پزشکانی که می‌خواهند بیماری را تحت آزمایش آبله میمونی قرار دهند، ابتدا باید با کارشناس همه‌گیری‌شناسی دولت مشورت کنند و همین می‌تواند باعث چند روز تاخیر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت بایدن روز چهارشنبه شروع به ارسال امکانات آزمایش آبله میمونی به آزمایشگاه‌های تجاری کرد تا ظرفیت آزمایش به حدود هشت هزار در هفته افزایش یابد.

خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «موارد ابتلای به آبله میمونی باید تمام مردم آمریکا را گوش‌به زنگ کند.»

همچنین بر‌اساس نقل قول واشینگتن پست، کارشناسانی که با آن‌ها مصاحبه کرده است و پزشکان ایالات متحده، با علائم این بیماری آشنایی ندارند. علائم این بیماری معمولا با سرفه‌هایی شبیه آنفولانزا و تب شروع می‌شود و بعد به کهیر زدن روی صورت و بدن می‌انجامد.

دیوید هاروی، مدیر اجرایی ائتلاف ملی مدیران بیماری‌های آمیزشی (اس‌تی‌دی) می‌گوید ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورهایی که مبتلا شده‌اند در انتشار عکس اثر این ویروس روی پوست‌های روشن خیلی کندتر اقدام کرد.

هفته پیش تدروس ادهانون گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری اخیر آبله میمونی را «غیرعادی و نگران‌کننده» خوانده بود.

در بیش از ۴۲ کشور جهان که معمولا آبله میمونی مشاهده نشده است، بیش از سه هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده و بیش از ۸۰ درصد این موارد در اروپا است.

در ضمن امسال بیش از هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا تاکنون در آفریقا مشاهده شده که مرگ ۶۲ نفر را در پی داشته است.

آبله میمونی ده‌ها سال در آفریقای مرکزی و غربی مردم را بیمار کرده و یک نوع از این بیماری در این منطقه باعث مرگ ۱۰ درصد مبتلایان شده است.

میزان تلفات جانی نوعی از این بیماری که در اروپا و جاهای دیگر مشاهده شده معمولا کمتر از ۱ درصد است و تاکنون گزارشی از موارد تلفات جانی غیر از آفریقا منتشر نشده است.

سازمان بهداشت جهانی تا جمعه تصمیم‌اش را در مورد حالت اضطراری بودن جهانی شیوع آبله میمونی اعلام خواهد کرد.

© The Independent