معنای جواهرات اولین پرتره رسمی مشترک شاهزاده ویلیام وکیت میدلتون چیست؟

دو جواهر کلیدی که کیت استفاده کرده متعلق به شاهدخت دایانا، مادرشوهر فقید او بود

کیت میدلتون با آویختن جواهرات، نمادگرایی آن‌ها را با اهمیت فرهنگی و تاریخی‌شان نشان داده است-AFP

جواهرات اولین پرتره رسمی مشترک شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون با دقت فراوان انتخاب‌شده‌اند تا هم مناسب این تصویر تاریخی باشند و هم ادای احترامی به اعضای فقید خانواده سلطنتی.

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام با حضور در کمبریج‌، شهر همنامشان در انگلستان، در روز پنجشنبه، در مراسم رونمایی از نقاشی رسمی خود حضور پیدا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اثر در ترکیب‌بندی خود روال همیشگی و سنت پرتره‌های سلطنتی را حفظ کرده است.

نقاشی تمام‌قد در اندازه‌های واقعی این زوج که در موزه فیتزویلیام کمبریج رونمایی شد، توسط هنرمندی به نام جیمی کورت که قبلاً عمه ویلیام، شاهدخت آن را نیز نقاشی کرده بود، خلق شده است. این نقاشی در سال ۲۰۲۱ توسط «صندوق پرتره سلطنتی کمبریج‌شایر» به عنوان هدیه‌ای به این شهرستان سفارش داده شده بود.

کیت میدلتون با آویختن جواهرات، نمادگرایی بسیاری از آن‌ها را با اهمیت فرهنگی و تاریخی‌شان نشان داده است.

انتخاب‌های مد کیت ممکن است او را به‌عنوان یک شاهزاده خانم مدرن نشان دهد، اما جواهراتی که او در پرتره استفاده کرده پیام سلطنتی قدرتمندی را ارسال می‌کند؛ جواهراتی که قبلا توسط برخی از نمادین‌ترین زنان در تاریخ هزار ساله سلطنت پوشیده شده بود.

دو جواهر کلیدی که کیت استفاده کرده متعلق به شاهدخت دایانا، مادرشوهر فقید او بود. اینها شامل یک جفت گوشواره است که هدیه عروسی دایانا از جواهرات خانوادگی‌اش به مناسبت ازدواجش با چارلز در سال ۱۹۸۱ بود و یک دستبند مروارید و الماس سه رشته.

مهم‌ترین جواهری که کیت در پرتره به همراه دارد یک سنجاق بزرگ سینه مروارید و الماس با یک آویز مروارید است که به‌عنوان «سنجاق‌سینه دوشس کمبریج» شناخته می‌شود. این جواهر در اصل متعلق به شاهدخت آگوستا، دوشس کمبریج، عروس پادشاه جورج سوم بوده است.

آگوستا کلکسیون معروفی از جواهرات داشت و سنجاق سینه پس از مرگش در سال ۱۸۸۹ در سن ۹۱ سالگی به دخترش شاهدخت مری آدلاید رسید که مادربزرگ ملکه الیزابت دوم بود.

ملکه این سنجاق را در سال ۱۹۵۳ به ارث برد و در تمام دوران سلطنت خود آن را بارها با و بدون آویز مرواریدش پوشیده است.

به کیت اغلب جواهرات مهمی از مجموعه خود ملکه قرض داده شده است که به عنوان نشانه احترام ملکه به او تلقی می‌شود و این سنجاق سینه دوشس کمبریج به دوشس فعلی کمبریج نخستین باری است که اتفاق می‌افتد و کیت نیز اولین بار است که در انظار عمومی این جواهر را آویخت.

ویلیام نیز با پوشیدن یک کراوات آبی کمبریج، به منطقه‌ای که عنوان خود را از آن گرفته ادای احترام کرد.

با وجود سنتی بودن تصویر در نوع ایستادن و ترکیب‌بندی، لباس دوشس به طرز واضحی مدرن است. پیراهن ترکیبی از ابریشم با آستین‌های کمی پف‌دار و چین‌دار در انتها، شبیه همان لباسی است که کیت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ و در سفر به ایرلند به تن کرد.

کیت این لباس را در یک مراسم پذیرایی در دوبلین که توسط سفیر بریتانیا برگزار شد پوشید و به خاطر اشارات میهن‌پرستانه‌اش به رنگ سبز ایرلندی‌ مورد ستایش قرار گرفت.

این انتخاب مد در آن زمان به عنوان نمونه‌ای از سبک دیپلماتیک لباس پوشیدن کیت موردتوجه قرار گرفت.

کیت همچنین یک جفت کفش پاشنه‌بلند ساتن سبز رنگ از کارهای طراح مانولو بلانیک به پا دارد. این مدل از کفش‌های بلانیک در حال حاضر ۱۱۲۵ دلار قیمت دارند.

بیشتر از مُد و زیبایی