فروش سیگارهای الکترونیکی «جول» در آمریکا ممنوع شد

محصولات متفاوت شرکت «جول» سهم بزرگی از بازار تنباکو و سیگارهای الکترونیکی ایالات متحده را در اختیار دارند

بسیاری از مصرف‌کنندگان از سیگارهای الکترونیکی با هدف ترک کردن سیگار‌های معمولی استفاده می‌کنند- EUTERS/Ajeng Dinar Ulfiana

سازمان غذا و داروی آمریکا در نهایت دستور داد انواع مختلف سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌داری که با نام تجاری «جول» (Juul) شناخته می‌شوند، باید از بازارهای آمریکا جمع شود. استفاده از این محصول، برای ترک سیگارهای معمولی معرفی شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنج‌شنبه، دوم تیرماه، اعلام کرد فروش و توزیع تمامی این محصولات باید در سراسر ایالات متحده متوقف شود و تمامی سیگارهایی «جول» که هم‌اکنون در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار دارند نیز باید جمع و  خارج شوند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت سازمان غذا و داروی آمریکا در سپتامبر گذشته قرار بود درباره این که آیا شرکت تولید‌کننده محصولات «جول» می‌تواند سیگارهای خود را در بازار آمریکا ارائه دهد تصمیم‌گیری کند، اما این تصمیم‌گیری ماه‌ها به تعویق افتاد تا در نهایت امروز اعلام شد.

به‌گفته یکی از مقام‌های سازمان غذا و دارو آمریکا، «تصمیم امروز پیشرفت بزرگی به‌شمار می‌رود و نشان‌گر تعهد این نهاد دولتی است که تمامی محصولاتی که در بازار آمریکا به‌ فروش می‌‌‌روند و به‌ دست مصرف‌کنندگان می‌‌رسد، باید برابر استانداردهای بهداشت و سلامت عمومی جامعه باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته مقام‌های سازمان غذا و داروی آمریکا، شرکت سازنده سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار «جول» داده‌های ناقص و متناقضی درباره مواد شیمیایی به‌ کار گرفته شده در این محصولات و ضرر بالقوه آن ارائه داده‌ است. به‌ گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، مطالعات سم‌شناسی این محصول هم کامل و دقیق انجام نشده است.

محصولات متفاوت شرکت «جول» سهم بزرگی از بازار تنباکو و سیگارهای الکترونیکی ایالات متحده را در اختیار دارند. به گفته این مقام دولتی، این محصولات نقش مخربی در گرایش جوانان آمریکایی به مصرف دخانیات دارند.

تا به امروز «سازمان غذا و داروی آمریکا»، به ۲۳ شرکت تولید‌کننده «سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار» اجازه داده است تا محصولات خود را در بازارهای آمریکا در اختیار مشتریان قرار دهند.

بسیاری از مصرف‌کنندگان از سیگارهای الکترونیکی با هدف ترک کردن سیگار‌های معمولی استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته مصرف سیگارهای الکترونیکی، نه تنها در بازارهای آمریکا، بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز بیشتر شده است.

بیشتر از جهان