بورس داغ بازیکنان آزاد در فوتبال اروپا

ده ستاره فوتبال که قراردادشان به پایان رسیده است، منتظر بهترین پیشنهادند

بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا امسال پر از بازیکنان بزرگی شده که قراردادشان به پایان رسیده است و منتظر پیشنهاد جذابی نشسته‌اند. به نظر می‌رسد این رویه جدیدی است که ستارگان فوتبال در پیش گرفته‌اند و ترجیح می‌دهند برای سود بیشتر تا پایان قراردادشان صبر کنند. مشهورترین مورد امباپه بود که مدت‌ها رئال مادرید را معطل گذاشت، ولی سرانجام با قراردادی بی‌سابقه با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کرد. این فهرست ۱۰ بازیکن آزاد و پرطرفداری است که در بازار نقل و انتقالات حضور دارند.

پل پوگبا

پوگبا در سال ۲۰۱۶ با قراردادی ۸۹ میلیون پوندی که در آن زمان یک رکورد بود به منچستر یونایتد برگشت، ولی دوران شش ساله حضورش چندان خوب پیش نرفت و نتیجه آن تنها یک قهرمانی جام اتحادیه و یک قهرمانی لیگ اروپا بود.

پوگبا نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ داشت، ولی در ترکیب یونایتد آن فرمانده مقتدر خط میانی نبود و حتی گاهی به بی‌انگیزگی متهم شد. او در مستند جدیدش گفت که یونایتد برای تمدید دستمزد ۳۰۰ هزار پوند در هفته را پیشنهاد داده است، ولی هافبک فرانسوی مدعی شد که این رقم برایش هیچ است!

یوونتوس، رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن یا منچسترسیتی مقصد احتمالی این هافبک ۲۹ ساله‌اند.

گرت بیل

گرت بیل پس از ۹ سال حضور در رئال مادرید و کسب ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان و ۳ قهرمانی لالیگا از این تیم جدا شد. مهاجم ۳۲ ساله ولزی در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۸۰ میلیون پوندی که در آن زمان یک رکورد بود به رئال پیوست، ولی در چند فصل اخیر بیشتر درگیر مصدومیت بود و گفته می‌شد که بی‌انگیزه شده است و گلف را به فوتبال ترجیح می‌دهد. او در بازگشت از مصدومیت هم به ندرت برای رئال بازی کرد و در فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول روی نیمکت بود.

بیل از دی.سی. یونایتد، کاردیف سیتی، نیوکاسل، ناتینگهام فارست، میلان و تاتنهام پیشنهاد دارد، ولی گفته است که اولویتش برای انتخاب تیم بعدی آسایش خانواده‌ و حفظ آمادگی برای جام جهانی قطر است.

عثمان دمبله

دمبله در سال ۲۰۱۷ با قراردادی ۱۳۵ میلیون پوندی به بارسا پیوست تا جای خالی نیمار را پر کند، ولی اوضاع برایش خوب پیش نرفت. این مهاجم ۲۵ ساله مصدومیت‌های پرشماری را پشت سر گذاشت، ولی هر بار که آماده بود توانست با سرعت و حقه‌هایش در برابر مدافعان حریف تماشاگران نوکمپ را به وجد آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دمبله در نیمه دوم فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان بارسا بود و لاپورتا و ژاوی، مدیرعامل و سرمربی، تلاش زیادی برای تمدید قراردادش داشتند، ولی او به‌دنبال دستمزد بالاتری است و احتمالا به چلسی یا پاری‌سن‌ژرمن برود.

کریستین اریکسن

اریکسن قراردادی طولانی با اینتر داشت، ولی ایست قلبی‌اش در جریان یورو ۲۰۲۰ مسیر حرفه‌ای‌اش را تغییر داد. او به‌دلیل نصب دستگاه الکتروشوک قلبی اجازه بازی در ایتالیا نداشت و به برنتفورد پیوست.

نمایش خوب هافبک دانمارکی در لیگ برتر چند باشگاه را برای جذب او وسوسه کرده است. علاوه بر برنتفورد که مایل به حفظ او است، تاتنهام و منچستریونایتد هم خواهان خرید این بازیکن‌اند.

جسی لینگارد

لینگارد که یکی از محصولات آکادمی منچستریونایتد است بعد از نیمکت‌نشینی طولانی از این تیم جدا می‌شود. هافبک ۲۹ ساله انگلیسی در حضور قرضی و کوتاهش در وستهم نمایش خیلی خوبی داشت و حالا به‌دنبال تیم جدیدی است که بتواند در ترکیب اصلی باشد و بختش را برای حضور در جام جهانی بالاتر ببرد. علاوه بر وستهم که دوباره خواهان او است، نیوکاسل، تاتنهام، رم و میلان هم مشتری او هستند.

ادینسون کاوانی

کاوانی در دو سال گذشته دوران پر فراز و نشیبی در منچستریونایتد داشت. مهاجم ۳۵ ساله اروگوئه‌ای اکتبر ۲۰۲۰ به‌عنوان بازیکن آزاد به یونایتد پیوست و فصل اولش را با زدن ۱۷ گل به پایان برد. حضور رونالدو و مصدومیت‌های پرشمار فرصت بازی کاوانی در فصل گذشته را به حداقل رساند. رئال مادرید، آرسنال، اتلتیکو مادرید، رم و یوونتوس ممکن است مقصد بعدی این گلزن قهار باشند.

فرناندینیو

فرناندینیوی ۳۷ ساله در آخرین فصل حضورش در منچسترسیتی ۱۹ بار به میدان رفت و توانست در چهارمین قهرمانی تیمش در پنج فصل اخیر لیگ برتر سهیم باشد.

هافبک برزیلی اعلام کرده که مایل است برای ادامه فوتبال به زادگاهش برگردد و از بوتافوگو، فلامنگو، کورینتیانس و اتلتیکو پاراننزه به‌عنوان مقصد احتمالی بعدی‌اش نام برده می‌شود.

لوئیس سوارز

مهاجم اروگوئه‌ای وداع اشکباری با اتلتیکو مادرید داشت و در ۳۵ سالگی به‌دنبال یک مقصد تازه است. او در اولین فصل حضورش به اتلتیکو کمک کرد قهرمان لالیگا شود، ولی فصل گذشته پرفروغ نبود و تنها ۱۳ گل زد.

مهاجم اروگوئه‌ای آمادگی بدنی سال‌های جوانی را ندارد، ولی هنوز یک تمام‌کننده تمام‌عیار است و ممکن است به یکی از تیم‌های یوونتوس، آستون‌ویلا، سویا یا اینتر میامی برود.

ایسکو

ایسکو هم مثل بیل رئال مادرید را پس از ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان و ۳ قهرمانی لالیگا ترک می‌کند. او یکی از استعدادهای درخشان فوتبال اسپانیا بود، ولی نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت در رئال بدرخشد و در ۳۰ سالگی به‌دنبال یک مقصد جدید است. باشگاه‌های انگلیسی از مدت‌ها قبل خواهان ایسکو بودند و شنیده می‌شود آرسنال و تاتنهام همچنان مشتری او هستند، در حالی که سویا هم خواهان اوست.

آنخل دی‌ماریا

مهاجم آرژانتینی در آخرین بازی‌اش با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن دروازه متز را باز کرد تا وداع شیرینی داشته باشد. او در پارک دپرنس زیر سایه مسی، نیمار و امباپه قرار داشت، هرچند همیشه یکی از مهره‌های موثر این تیم بود.

دی‌ماریا در پاریس ۵ بار قهرمان لیگ شد، ۹ جام داخلی گرفت و ۹۳ گل زد. یوونتوس و بارسلونا از مشتریان این بازیکن خلاق‌اند.

بیشتر از فوتبال