امیدواری به بهبود وضعیت اقتصادی اردن پس از سفر ولیعهد عربستان

شاهزاده محمد بن سلمان در دومین مقصد تور سفرهای منطقه‌ای خود به اردن رفت

شاهزاده محمد بن سلمان در چارچوب سفرهای منطقه‌ای پس از مصر به اردن سفر کرد و مقصد بعدی او ترکیه است-Khalil MAZRAAWI / AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پس از سفر به اردن و ملاقات با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور، نسبت به ایجاد مرحله‌ای جدید در روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

روابط عربستان سعودی و اردن در سال‌های اخیر چندان گرم نبود.

شاهزاده محمد بن سلمان روز سه‌شنبه برای نخستین بار پس از سال‌ها به اردن سفر کرد. اردن امیدوار است این سفر گامی در جهت اجرای پروژه سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری در این کشور باشد که شامل احداث خط آهن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، عربستان سعودی سرمایه‌ای به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در اردن دارد و یک بار با تزریق پول نقد اقتصاد اردن را نجات داده است.

ولیعهد عربستان سعودی با اشاره به فرصت‌های متعدد در اردن که عربستان سعودی علاقمند به مشارکت در آنها است، تاکید کرد که این همکاری‌ها برای هر دو طرف سودمند است.

اقتصاد اردن در حال حاضر به دلیل افزایش بهای سوخت و مواد غذایی و  افزایش وابستگی به واردات انرژی در وضعیت خوبی قرار ندارد. مقامات این کشور امیدوارند تقویت روابط با عربستان سعودی به بهبود وضعیت اقتصادی اردن کمک کند.

شاهزاده محمد بن سلمان در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود پس از مصر به اردن سفر کرد و مقصد بعدی او ترکیه است.

این سفر در آستانه سفر جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا به عربستان سعودی انجام می‌شود.

همزمان با سفر تیرماه بایدن به عربستان سعودی، جده میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور رهبران آمریکا، اردن،‌ مصر و عراق خواهد بود.

گزارش رویترز حاکی از آن است که ملک عبدالله دوم و شاهزاده محمد بن سلمان در جریان دیدار روز سه‌شنبه درباره این اجلاس گفت‌و گو کردند.

عربستان سعودی و اردن درباره فعالیت‌های منطقه‌ای تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی نگرانی‌های مشترکی دارند.

بیشتر از جهان