ادعای قوه قضائیه: عوامل موساد را دستگیر کردیم

دستگیری افرادی به اتهام همکاری با اسرائیل و برنامه‌ریزی برای ترور در سیستان و بلوچستان

اسرائیل در هفته‌های اخیر مظنون به انجام عملیات متعددی در خاک ایران بوده است - همشهری آنلاین

نیروهای اطلاعاتی در ایران شماری از افراد را در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها با اتهام جاسوسی برای اسرائیل و تلاش برای انجام عملیات ترور برای این کشور دستگیر کردند.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، صبح سه‌شنبه در نشستی خبری به‌مناسبت آغاز «هفته قوه قضاییه»، از دستگیری این عده خبر داد و گفت: «دستگیر‌شدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند.»

شمس‌آبادی گفت پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و کیفرخواست آن به‌زودی صادر می‌شود. او مدعی شد: «دستگیری این عوامل موساد با عملیات پیچیده اطلاعاتی و در پی ۸ ماه رصد دقیق کیس‌های امنیتی محقق شد و مستندات زیادی علیه آن‌ها جمع‌آوری شد، به نحوی که وقتی قرار بازداشت متهمان صادر شد، حتی اعتراض نکردند.»

اسرائیل در هفته‌های اخیر مظنون به انجام عملیات متعددی در خاک ایران بوده است. اما سابقه نهادهای اطلاعاتی و قضایی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که در چنین مواقعی، تحت فشار، افرادی را دستگیر می‌کنند که با عوامل اسرائیل ارتباطی ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمس‌آبادی گفت برخی از این افراد در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند و برخی دیگر در سایر استان‌ها. او گفت این متهمان اقرار کرده‌اند که با افسران موساد، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، در ارتباط مستقیم بودند. جمهوری اسلامی سابقه‌ای طولانی در شکنجه و اخذ اعتراف‌ اجباری دارد.

دادستان زاهدان گفت عملیات دستگیری‌ را «سربازان گمنام امام زمان (عج)» انجام داده‌اند، اصطلاحی که معمولا برای نیروهای وزارت اطلاعات به کار می‌رود، گرچه عبارتی کلی است و می‌تواند به سایر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اشاره داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، سه نفر از افراد مرتبط با اسرائیل که اقدام به انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده می‌‌کردند با نام‌های اختصاری م. س، م. ز و الف. ق، «با مجوز دستگاه قضایی» دستگیر شدند. به نظر می‌رسد این پرونده‌ای مجزا از پرونده دستگیری‌ها در زاهدان بوده است.