اولین قهرمانی پدیده تنیس آمریکا

«کوکو گاف» جوان‌ترین قهرمان این مسابقات طی ۴۲ سال گذشته نام گرفت

کوکو گاف برنده مسابقات تنیس «لینتز» در اتریش، ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹- BARBARA GINDL / APA / AFP

«کوکو گاف» تنیس‌باز ۱۵ ساله آمریکایی  با پیروزی برابر «جلینا اوستاپنکو» اهل لتونی در مسابقات تنیس «لینتز» در اتریش، برنده اولین عنوان قهرمانی خود در مسابقات «انجمن تنیس زنان» شد.

این تنیس‌باز آمریکایی که پیش از این با بردن «ونوس ویلیامز» در مسابقات ویمبلدون و راه یافتن به جمع ۱۶ بازیکن نهایی توجه‌ها را به خود جلب کرده بود، بازی فینال پرفراز و نشیب خویش را با نتیجه‌ ۶-۳، ۱-۶ و ۶-۲ برد.

«گاف» بعد از باخت مقابل «تامارا کورپاش» در مسابقات مقدماتی به‌عنوان یک بازنده خوش‌شانس از قرعه‌کشی نهایی بیرون آمد ولی بعد از فرصت به دست‌ آمده نهایت استفاده را کرد و در راه رسیدن به فینال از سد «استفانی وگل»، «کاتریانا کوزلوا» و تنیس‌بازان برجسته‌ای مانند «کیکی برتنز» و «اندریا پتکویچ» را گذشت و پا به مسابقه نهایی گذاشت. 

مسابقه فینال برای این تنیس‌باز جوان سخت‌تر از دیگر مسابقاتش بود هرچند که از دست دادن سرویس توسط «جلینا اوستاپنکو» برای او کافی بود که ست آغازین را از آن خود کند ولی تنیس‌باز لتونیایی در ست دوم به بازی بازگشت و برنده این ست شد.

بازی برای «گاف» در ست سوم به شکل دیگری پیش رفت و این پدیده دنیای تنیس موفق شد در یک بازی نفس‌گیر برنده شود و برای اولین‌بار به مقام قهرمانی برسد. 

«گاف» هنگام جشن قهرمانی با خانواده و تیم مربیان، چنان لبخندی  بر چهره داشت که انگار به دست آوردن این قهرمانی برای خود او نیز ناباورانه بوده است!

بیشتر از ورزش