تصویر سنگ قبر اینترنت اکسپلورر جهانی شد

این سنگ قبر نمادین را یک مهندس نرم‌افزار در کره جنوبی طراحی کرد

اینترنت اکسپلورر که زمانی مرورگر غالب محسوب می‌شد، رفته‌رفته مورد بی‌علاقگی و حتی نفرت بعضی از وب‌گردها قرار گرفت - Reuters

 پس از آن که شرکت مایکروسافت اعلام کرد که از روز چهارشنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) به پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر پایان می‌دهد، خبر بازنشستگی این مرورگر بسیاری از افراد را که خاطره‌های زیادی با آن داشتند آزرده‌خاطر کرد.

به گزارش رویترز، این نرم‌افزار ۲۷ ساله اکنون به تلفن‌های بلک‌بری، مودم‌های قدیمی، و سایر لوازم و امکاناتی پیوسته است که در زباله‌دانی تاریخ فناوری قرار گرفته‌اند؛ اتفاقی که درک آن برای جونگ کی یونگ، مهندس نرم افزار از کره جنوبی کار ساده‌ای نبود.

او برای بزرگداشت مرورگر پرخاطره اینرتنت اکسپلورر، یک ماه وقت صرف کرد و با اختصاص مبلغ ۴۳۰ هزار وون (۳۳۰ دلار) سنگ قبری با نشان e طراحی کرد و روی آن نوشت: «او ابزار خوبی برای دانلود مرورگرهای دیگر بود.»

تصویر این سنگ قبر نمادین به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونگ در باره این که چرا چنین کاری کرده است، گفت که این سنگ یادبود، احساسات متفاوت او را نسبت به نرم‌افزاری قدیمی نشان می‌دهد که نقش مهمی در زندگی شغلی او ایفا کرده است.

این مهندس تاکید کرد: «رابطه خودم با اینترنت اکسپلورر را عشق و نفرت می‌نامم زیرا هم از آن بسیار استفاده کرده‌ام هم کار کردن با آن عذاب بود.»

یونگ گفت که قصد داشت با ساخت این سنگ قبر هم به اینترنت اکسپلورر ادای احترام کند و هم مردم را بخنداند، اما هنوز از این که شوخی او تا این میزان فراگیر شده و بازخورد داشته متعجب است.

او گفت: «این هم دلیل دیگری است که من باید از اکسپلورر تشکر کنم، او با مرگش به من اجازه داد که در سطح جهان شناخته شوم.»

اینترنت اکسپلورر که زمانی مرورگر غالب محسوب می‌شد، رفته‌رفته مورد بی‌علاقگی و حتی نفرت بعضی از وب‌گردها قرار گرفت و از سوی دیگر، هنوز برخی از کاربران اینترنتی می‌گویند که آن را بسیار دوست ‌دارند. 

مرگ اینترنت اکسپلورر یا همان «آی‌ای» معروف (IE) تعجب‌آور نبود. یک سال پیش، مایکروسافت اعلام کرد که روز ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ به فعالیت این مرورگر پایان می‌دهد و کاربران را به سمت استفاده از مرورگر «اج»  (Edge) خود سوق داد. این مرورگر نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان، سپس در سال ۲۰۱۷ برای اندروید و آی‌اواس، در سال ۲۰۱۹ برای مک‌اواس، در سال ۲۰۲۰ برای ویندوز ۷، و در سال ۲۰۲۰ هم برای لینوکس منتشر شد.

بیشتر از تکنولوژی