بزرگ‌سالان هم می‌توانند زمان خواب عروسک بغل کنند

درصد بالایی از افراد هنوز یواشکی از در آغوش گرفتن عروسک‌شان در رختخواب لذت می‌برند

بغل کردن عروسک در خواب بخشی از نشانه‌های محیطی برای آماده کردن مغز برای خواب است - Canva

عادت‌های خواب تاثیر زیادی بر بهداشت روان شما و خواب آرام دارند. این عادات در هر کس متفاوت است: از بالش گرفته تا عروسک، در آغوش گرفتن یک شیء گرم‌ونرم می‌تواند به برخی از افراد، چه کودک و چه بزرگ‌سال، در خوابیدن کمک کند.

خرس‌های عروسکی و خرگوش‌های اسباب‌بازی، زمانی اسباب‌بازی‌های موردعلاقه بچه‌ها برای بغل کردن در شب به شمار می‌رفتند، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از بزرگ‌سالان نیز با حیوانات عروسکی می‌خوابند.

برخی از کاربران شبکه اجتماعی «ردیت» با به اشتراک گذاشتن علاقه خود در بغل کردن عروسک در رختخواب، متوجه شده‌اند در این عادت عجیب تنها نیستند.

چرا بزرگ‌سالان با حیوانات عروسکی می‌خوابند؟

درباره بغل کردن عروسک در زمان خواب، تحقیقات علمی هم انجام شده است. مطالعه‌ای که «لایف استورج» در سال ۲۰۱۸ با بررسی رفتار دو هزار بزرگ‌سال درباره اشیای موردعلاقه آن‌ها انجام داد، نشان داد که ۴۳ درصد از افراد شرکت‌کننده در این پژوهش هنوز یواشکی از در آغوش گرفتن عروسک مورد علاقه‌شان در رختخواب لذت می‌برند.

جنیفر مارتین، محقق خواب و استاد دانشکده پزشکی گفن در دانشگاه کالیفرنیای لس‌آنجلس، به «یو‌اس‌ای تودی» می‌گوید، برای درک اینکه چرا برخی از بزرگ‌سالان ترجیح می‌دهند با حیوانات عروسکی بخوابند، مهم است که بفهمیم چرا بچه‌ها با آن‌ها می‌خوابند. او می‌گوید: «بسیاری از اوقات بچه‌ها با یک حیوان عروسکی یا پتوی مخصوص می‌خوابند، زیرا این بخشی از نشانه‌های محیطی برای آماده کردن مغز آن‌ها برای خواب است. وقتی یک بزرگ‌سال این کار را انجام می‌دهد، احتمالا به همین دلایل است. حضور آن خرس کوچولوی بغلی و نرمی که آن‌ها با او می‌خوابند، نشانه‌ای برای مغزشان است که زمان خواب فرا رسیده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارتین می‌گوید این عروسک‌های پفکی نرم و گرم‌اند، و همین نکته باعث می‌شود که افراد احساس آرامش کنند. او می‌گوید، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که این شیء آرامش‌بخش یک حیوان عروسکی باشد. برخی از افراد ممکن است یک بالش یا پتوی مورد علاقه خود داشته باشند که همان مقصود را برآورده می‌کند.

 همچنین، حیوانات عروسکی می‌توانند کمک کنند تا مردم در شب‌ها کمتر احساس تنهایی کنند.

آیا خوابیدن بزرگ‌سالان با حیوانات عروسکی مشکلی دارد؟

هرچند محققان به طرز گسترده بررسی نکرده‌اند که چگونه حیوانات عروسکی بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارند، کارشناسان این زمینه توافق دارند که خوابیدن بزرگ‌سالان با حیوانات عروسکی هیچ ‌چیز عجیب یا اشتباهی نیست. اگر کسی با خوابیدن با یک حیوان عروسکی به احساس راحتی و آرامش بیشتری دست می‌یابد، احتمالا به او کمک می‌کند بهتر بخوابد.

اگر مشکل خواب دارید، بغل کردن حیوانات عروسکی ممکن است آن را بهبود نبخشد. افراد مبتلا به بی‌خوابی مزمن باید به پزشک رجوع کنند، زیرا درمان‌های ساده‌ای مانند بغل کردن خرس عروسکی ممکن است کارساز نباشد.

بیشتر از زندگی