۳۸ درصد از مردان موهای جوگندمی خود را رنگ می‌کنند

خاکستری شدن موها، اعتمادبه‌نفس مردها را پایین می‌آورد

۴۵ درصد از مردان اعتراف کرده‌اند که گاهی اوقات حس می‌کنند برای جوان‌تر به نظر رسیدن تحت‌فشار هستند-CANVA

آغاز میان‌سالی و پیدا شدن سروکله موهای خاکستری خیلی‌ها را نگران می‌کند که شاید دیگر جوان و خواستنی نباشند. اگرچه به نظر می‌رسد این حس برای زنان بیشتر پیش بیاید اما مردان زیادی هم برای سیاه نگه‌داشتن موها در سراسر جهان به سراغ قفسه رنگ موی فروشگاه‌ها می‌روند. حالا یک مطالعه جدید می‌گوید مردان هم ممکن است از جوگندمی شدن موهایشان مضطرب شوند.

یک نظرسنجی که با همکاری شرکت بهداشتی آرایشی لورئال پاریس انجام شد از ۲۰۰۰ مرد در تمام سنین، نحوه برخورد آن‌ها با تغییرات طبیعی ظاهر خود که با افزایش سن به وجود می‌آید را بررسی کرد و نتیجه این بود که از نیمی از شرکت‌کنندگان که موهای خاکستری داشتند، ۴۴ درصدشان نسبت به آن خجول بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاید به همین دلیل باشد که ۳۸ درصد از مردان موهای جوگندمی خود را رنگ می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان نگران این بودند که موهای خاکستری آن‌ها را مسن‌تر نشان می‌دهد و ۴۲ درصد نگران بودند با موهای نقره‌ای جذابیت کمتری داشته باشند.

روند خاکستری شدن موها برای همه یکسان نیست و برای برخی ممکن است زودتر از بقیه شروع شود؛ در دهه ۲۰ زندگی یا حتی قبل از آن.

این نظرسنجی نشان داد که متولدین ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ و یا متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ تا نزدیک به ۵۰ سالگی با خاکستری شدن موهایشان در اثر پیری راحت نیستند.

یکی از نگرانی‌های اصلی متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ (۳۴ درصد) و مردان متولد ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ (۳۹ درصد) خاکستری شدن مو است که می‌تواند به این موضوع کمک کند که چرا ۴۵ درصد از مردان اعتراف کرده‌اند که گاهی اوقات حس می‌کنند برای جوان‌تر به نظر رسیدن تحت‌فشار هستند.

این جنبه از فشار روانی «سن‌گراها» بر روی مردان نادیده گرفته می‌شوند، اما در واقعیت، آن‌ها نیز می‌توانند به‌اندازه زنان تحت تاثیر بالا رفتن سن و سفید شدن موها باشند.

بیشتر از زندگی