معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان اخراج شد

دلیل این اخراج حمایت او از سازمان‌های افراطی و تروریستی شیعه و همچنین ویدیوهای تبلیغاتی اعلام شده است که در حمایت از این گروه‌ها در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود

سیدسلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، درصورت امتناع از ترک آلمان، به سه سال حبس محکوم می‌شود - ایسنا

به گزارش رسانه‌های آلمانی، سیدسلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ (IZH)  به دلیل «حمایت از سازمان‌های افراطی و تروریستی شیعه و همچنین ویدیوهای تبلیغاتی که در حمایت از این گروه‌ها در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود»، از آلمان اخراج شد.

بر اساس آنچه رسانه‌های آلمانی اعلام کردند، سید سلیمان موسوی‌فر، روحانی ایرانی، ملزم شد که فورا آلمان را ترک کند و درصورت امتناع از این کار، به سه سال حبس محکوم خواهد شد. او همچنین مشمول ممنوعیت ورود دوباره به آلمان و اقامت در آن کشور شده است. 

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ که در آلمان فعالیت می‌کند را یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در اروپا خوانده است.

مقام‌های آلمانی گفتند که موسوی‌فر ضمن حمایت از سازمان‌های شیعه افراطی و گروه‌های شبه‌نظامی تروریستی، با سازمان‌های جمع‌آوری کمک مالی برای حزب‌الله ارتباط داشته و همچنین با مقام‌های حزب‌الله نیز دارای روابط نزدیک بوده است. این فرد فیلم‌ها و عکس‌های تبلیغاتی این سازمان را در فیس‌بوک منتشر می‌کرد. او همچنین حدود چهار سال قبل در یک تظاهرات ضدیهودی نیز شرکت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه بیلد آلمان به نقل از اندی گروت، وزیر داخله ایالت هامبورگ آلمان، نوشت: «هر فردی که به‌طور آشکار از سازمان‌های تروریستی و حامیان مالی تروریست‌ها حمایت کند، امنیت ما را به‌طور جدی تهدید می‌کند. به اعتقاد من مهم‌ترین اقدام باید اخراج فوری این افراد باشد.»

مرکز اسلامی هامبورگ از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین موسسات اسلامی شیعه در آلمان است. پیش‌ازاین، اداره امنیت داخلی هامبورگ اعلام کرده بود به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد این مرکز که در ظاهر تنها یک مکان فعال در امور فرهنگی معرفی می‌شود، یکی از مراکز مستقیم برای فعالیت‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران در آلمان است؛ همچنین اعلام شد که مرکز اسلامی هامبورگ با گروه حزب‌الله همکاری و ارتباط مستقیم دارد.

پیش‌تر وزارت کشور آلمان فعالیت سه انجمن را که گفته می‌شد برای حزب‌الله کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کردند در آلمان ممنوع کرده بود. 

اورشلیم‌پست چند ماه قبل نوشته بود منابع اطلاعاتی آلمان اعلام کرده‌اند مرکز اسلامی هامبورگ از قاسم سلیمانی که نامش در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشت، حمایت می‌کند. روزنامه اورشلیم‌پست در ژانویه ۲۰۲۰ گزارش داده بود که گروهی از ۶۰۰ اسلام‌گرای حامی حکومت جمهوری اسلامی ایران در مراسمی در مرکز اسلامی هامبورگ برای یادبود قاسم سلیمانی گرد هم آمدند و از او با عنوان «شهید قهرمان» یاد کردند.