بیت‌کوین کاهش بهای کم‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشت

بیت‌کوین تنها رمزارزی نبود که دستخوش افت قیمت شد، تمام بازار تا بیش از ۷ درصد در طول روز کاهش داشته است

آخرین باری که قیمت بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار عبور کرد، نوامبر ۲۰۲۰ بود - Ozan KOSE / AFP

قیمت بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار (۱۶۴۰۰ پوند) کاهش یافته که این نقطه عطف مهمی در سقوط  مداوم ارزش رمز‌ارزها است.

این بدان معنا‌ست که ارزش بیت‌کوین پایین‌تر از ارزش آن در سال ۲۰۲۰ است و حالا در موقعیتی قرار دارد که بسیاری از تحلیلگران نگرانی خود را که تمایل ممکن است به‌طور مارپیچی ادامه یابد، ابراز کرده بودند.

آخرین سقوط بیت‌کوین آن را به زیر ۱۹۰۰۰ دلار رساند که ۹ درصد از ارزش آن را در طول ۲۴ چهار ساعت اخیر کم کرد و یک‌سوم از قیمت خود را در طول هفت روز گذشته از دست داد. در اواخر سال ۲۰۲۱ بیت‌کوین به ارزشی معادل سه برابر قیمت کنونی‌اش معامله می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیت‌کوین تنها رمزارزی نبود که دستخوش [این افت قیمت] شد، تمام بازار تا بیش از ۷ درصد در طول روز کاهش داشته است. دومین رمزارز بزرگ، اتریوم، حتی افت بیشتری داشت؛ تا ۹ درصد در طول روز گذشته کاهش یافت و ۴۰ درصد از ارزش خود را در طول هفته پیش از دست داد.

این کاهش تا حدودی به دلیل شکست دو پروژه بزرگ رمز‌ارزها؛ ترا لونا و سلسیوس است.

هر دو قرار بود راه‌های مهمی برای ارتقای ثبات سرمایه دیجیتال باشند، اما اعتماد به این فناوری را تضعیف کرده‌اند.

اما بازارهای رمزارز نیز به دلیل همان بی‌اعتمادی که بازارهای مالی سنتی را به‌دلیل نگرانی‌ها در مورد تورم و رشد اقتصادی تکان داده است، در حال سقوط‌‌ هستند.

آخرین باری که قیمت بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار عبور کرد، نوامبر ۲۰۲۰ بود که به دلیل تمایل ناگهانی به رمزارزها و معاملات روزانه که ظاهرا درنتیجه همه‌گیری ایجاد شده بود به افزایش خود ادامه داد.

حالا در روند کاهشی‌اش، تمایل به رمزارزها به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. آخرین سقوط در پی هفته‌ها افت قیمت، نگرانی‌های جدید در مورد ثبات پول دیجیتال، بی‌ تمایلی به صنعت فناوری و دیگر مسائل اتفاق می‌افتد.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد