زنی با مراقبت از گربه‌ها به‌رایگان دور دنیا می‌چرخد

مادولین گورلی تخمین می‌زند که ۱۶ هزار پوند در [هزینه] محل اقامت صرفه‌جویی کرده است

مادولین گورلی، ۳۱ ساله، با ارائه خدمات پاییدن خانه‌‌ و مراقبت از حیوانات خانگی مردم، دور دنیا می‌چرخد - Pexels

زنی استرالیایی فاش کرد که چطور می‌توان با مراقبت از گربه‌ها به‌رایگان دور دنیا سفر کرد.

مادولین گورلی، ۳۱ ساله، با ارائه خدمات پاییدن خانه‌‌ و مراقبت از حیوانات خانگی مردم در زمانی که منزل نیستند، سراسر استرالیا و ایالات متحده آمریکا به‌رایگان گشته است.

این نویسنده مبتکر که اصالتا اهل بریزبن است، می‌گوید با استفاده از سایت TrustedHouseSitters، تا به امروز حدود ۲۸ هزار دلار استرالیا (۱۶۰۵۰ پوند) در هزینه اقامتش صرفه‌جویی‌ کرده است.

او حتی وبلاگی- با نام هربار یک گربه (One Cat at a Time)- ایجاد کرده است که در آن، اطلاعات به‌روز سفرها و عکس گربه‌های زیبا را به اشتراک می‌گذارد؛ به علاوه به دیگران نکات سفر را یاد می‌دهد تا راه او را دنبال کنند.

بلندپروازانه‌ترین این سفرها گورلی را به یک خط سیر ۷۵ روزه‌ در سرتاسر ایالات متحده آمریکا برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در وب‌سایتش می‌گوید: «من از ۱۵ گربه و ۹ خانه مختلف در هفت شهر در سراسر این کشور مراقبت کرده‌ام.»

«سفرم را از سیاتل شروع کردم و بعد به آستین، نیویورک سیتی رسیدم- و از آنجا به چلسی، ساوت پارک اسلوپ و پرسپکت هایتس- سالت‌لیک سیتی، دنور، شیکاگو و پورتلند رفتم.»

سفر بعدی او به کانادا است. او اکنون دنبال کار مراقبت از گربه‌ در تورنتو و کبک سیتی می‌گردد.

گورلی می‌گوید برای اینکه بتواند هزینه عادتش به سفر کردن را بپردازد، از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر روزهای بین تعطیلات را در استرالیا کار می‌کند.  

او می‌گوید: «با اینکه با پاییدن خانه‌ برای غریبه‌ها هزاران دلار در هزینه محل اقامت صرفه‌جویی کرده‌ام، هنوز برای چیزهایی مثل بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما به پول نیاز دارم.»  

«این یعنی بخش دیگری، بخش کمتر هیجان‌انگیز زندگی‌ام را در بریزبن استرالیا برای یک کار معمولی از دوشنبه تا جمعه صرف می‌کنم و [پول] آن را برای ماجراجویی بعدی‌ام کنار می‌گذارم.»

این دنبال کردن کار یک وبلاگ‌نویس صرفه‌جو است که پیشنهادهایش برای اقامت در هتل‌های مجلل و صرف غذا در رستوران‌های لوکس را به‌رایگان به اشتراک می‌‌گذارد.

جن، با نام مستعار SmartyPantsFinance@ در یک ویدیوی تیک تاکی گفت: «من از سال ۲۰۰۴ خریدار نامحسوس هتل‌‌[های] دور دنیا و سرتاسر ایالات متحده آمریکا بوده‌ام.»

خریداران نامحسوس مشتریانی پنهانی‌اند که خرده‌فروش‌ها، تحقیقات بازار و نظارت بر مصرف‌کننده آن‌ها را می‌فرستند تا خدمات مشتریان یک نشان تجاری- مثلا یک هتل یا شرکت هواپیمایی- را بررسی کنند و گزارش بدهند.

او ادامه می‌دهد: «بنابراین اولین کاری که می‌کنم این است که به وب‌سایت‌های خریدار نامحسوس که در آن‌ها ثبت‌نام کرده‌ام می‌روم و به ماموریت‌های موجود‌ آن‌ها نگاهی می‌اندازم.»   

«ممکن است یک ماموریت در نیویورک سیتی یا یکی در شیکاگو یا کار دیگری در کنکون باشد؛ من فقط آن‌هایی را انتخاب می‌کنم که دوست دارم انجام بدهم.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @madolline

وقتی که او اقامت در آن هتل را قطعی کرد، توجهش را روی رسیدن به مقصد برنامه‌ریزی‌نشده‌اش متمرکز می‌کند.

او گفت:«اگر یکی از کارهای [خریدارهای نامحسوس] هتل را پیدا کنم، کار بعدی‌ که انجام می‌دهم این است که دنبال [کار] خریدار نامحسوس یک شرکت هوایی بگردم.»  ‌

© The Independent

بیشتر از سفر