هشدار سفر اسراییلی‌ها به ترکیه تا فروپاشی «هسته ترور» ایران باقی می‌ماند

رسانه‌های اسراییل می‌گویند ترکیه درباره استفاده از خاک این کشور برای اقدام علیه دیگر کشورها به تهران هشدار جدی داده است

«هسته ترور» هنوز  فعال است نیروهای امنیتی ترکیه و اسراییل می‌کوشند پتانسیل هرگونه حمله احتمالی را خنثی کنند-Yasin AKGUL / AFP

با ادامه تلاش نیروهای امنیتی اسراییل و ترکیه برای مقابله با «شبکه باقی‌مانده ماموران جمهوری اسلامی» در ترکیه و در حالی که گفته می‌شود آنکارا درباره استفاده از خاک ترکیه برای حمله‌ها به تهران هشدار داده است، انتظار می‌رود هشدار سفر به ترکیه برای اسراییلی‌ها تا متلاشی شدن «هسته‌ای ترور» ایران باقی بماند.

به گزارش کان، این هسته هنوز در ترکیه است و نیروهای امنیتی ترکیه و اسراییل می‌کوشند پتانسیل هرگونه حمله احتمالی را خنثی کنند.

مقامات اسراییل روز دوشنبه به اسراییلی‌هایی که در استانبول حضور داشتند، هشدار دادند فورا این شهر را ترک کنند. دلیل این هشدار تلاش ماموران جمهوری اسلامی برای ربودن یا ترور اسراییلی‌ها عنوان شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان سطح هشدار سفر به ترکیه برای اسراییلی‌ها به ۴ افزایش یافت؛ مشابه سطح هشدار سفر به ایران، یمن، عراق و افغانستان.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسراییل هم از همه اسراییلی‌ها خواست ترکیه را ترک کنند.

به گزارش کانال ۱۲ اسراییل، آنکارا پیامی جدی و قاطع درباره استفاده از خاک ترکیه برای اقدامات تروریستی علیه دیگر کشور برای تهران ارسال کرده است.

تنش‌ها بین ایران و اسراییل در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. اسراییل از سویی در حال بمباران منافع جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش در خاک سوریه است و از سوی دیگر کشته شدن تعداد قابل توجهی از چهره‌های فعال در صنایع نظامی، موشکی و هسته‌ای ایران به این کشور نسبت داده شده است.

اسراییل این اتهام‌ها را تایید یا رد نکرده است، اما مقامات جمهوری اسلامی تهدید کرده‌اند که در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهند.

بیشتر از جهان