بهترین مدل‌های لباس عروس برای پاییز و زمستان

لباس‌عروس‌های رنگارنگ در هفته مد کاملا رایج هستند

instagram/priyankachopra

گرچه بهار و تابستان به نظر واضح‌ترین انتخاب برای تعیین تاریخ بزرگ‌ترین روز زندگی‌تان هستند، تازه‌عروس‌های بیشتر و بیشتری ترجیح می‌دهند در ماه‌های طلایی پاییز «بله» بگویند.

معمولا در دنیای مراسم عروسی، فاصله ماه‌های اکتبر تا آوریل «فصل تعطیل» نامیده می‌شود چرا که به خاطر هوای سردتر و آب‌وهوای غیرقابل پیش‌بینی تقاضای کمتری برای مراسم ازدواج وجود دارد.

با این وجود، ازدواج کردن در این فصل هم مزایای خاص خودش را دارد، به ویژه وقتی نوبت به انتخاب لباس عروس می‌رسد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHARLIE BREAR (@charlie_brear) on

گرچه احتمال سیخ شدن موهای بدن انسان از سرما با آمدن این ماه‌های سرد بیشتر و بیشتر می‌شود، طراحان لباس ثابت کرده‌اند که نیازی به قربانی کردن مد برای گرما یا از دست دادن گرما به خاطر مد نیست.

در واقع، چارلی بریر، موسس، طراح و مدیر خلاقیت شرکت لباس عروس خویش به همین نام، می‌گوید زنانی که ترجیح می‌دهند در پاییز یا زمستان ازدواج کنند معمولا نفوذ بیشتری روی سبک و سیاق لباس عروس باب میل خویش دارند.

خانم بریر می‌گوید: «یک عروس زمستانه معمولا رویکرد خیلی متفاوتی نسبت به لباس عروس خویش دارد نسبت به عروسانی که ترجیح می‌دهند در تابستان ازدواج کنند. اغلب، عروسی زمستانه طرحی مستقیما نشات‌گرفته از مد را دوست دارد و واقعا می‌خواهد لباسی پوشیده‌تر داشته باشد. طرح‌هایی که من برای پاییز پیشنهاد می‌دهم هم معمولا اضافه‌کاری‌های شیک فراوانی دارند، وقتی نیاز نیست به زیاد گرم نشدن لباس فکر کنید دست شما واقعا باز است».

گرچه انتخاب یک لباس عروسی زمستانه علی‌الظاهر کاری هیجان‌آمیز است، اما باید توجه داشت که نکات مختلفی را هم پوشش دهد، از شیک بودن تا گرم نگاه داشتن تا حفظ کردن شکل و قیافه لباس عروس در صورت بارش برف یا باران همه در حالی که هنوز مناسب مراسم باشد.

سرگیجه گرفتید؟ نگران نباشید چون خوشبخانه برای شما و پریشانی‌تان از این که در عروسی چه بپوشید، ما با چند کارشناس این صنعت درباره اموری که هنگام انتخاب لباس عروس خود باید به خاطر داشته باشید، صحبت کردیم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kate Halfpenny (@halfpennylondon) on

 

در لباس دوتکه «بله» بگویید

لباس‌ عروس‌های دوتکه اکنون خیلی محبوب شده‌اند، با دامن‌هایی لباس‌شب‌گونه بزرگ و پهن که با تاپی کوتاه، ژاکت یا حتی کفتان پوشیده می‌شوند. [کفتان لباسی زنانه نازک و بلند است، چیزی شبیه مانتوی گشاد طرح‌دار و منقوش]

چندین لایه روی هم پوشیدن یکی از کاربردی ترین و شیک‌ترین راه‌های مبارزه با هوای سرد و غیرقابل‌ پیش‌بینی روز عروسی است. بسیاری از طراحان اکنون آستین‌ها، تاپ‌ها و رودامنی‌هایی را در طرح خود می‌گنجانند که قابل جدا شدن از لباس است و می‌توان آن را هنگام مراسم رسمی به تن داشت و بعد هنگام رقص و پایکوبی عصرانه آنها را تعویض یا از لباس جدا کرد.

با این وجود، به گفته راک د فراک (Rock the Frock)، یک بوتیک نوآور لباس عروس در اسکس، جذاب‌ترین کار عروس هنگام رفتن به سمت دامادش این است که لباس یک ابرقهرمان را به تن کرده باشد.

«شنل‌ها هر روز بیشتر از دیروز محبوب می‌شود، چرا که به عروس انتخاب متفاوتی در سبک خویش می‌دهد. به ویژه که می‌توان قد شنل را دستکاری کرد و همینطور رنگ و تزئینات آن را عوض کرد».

کیت هفپنی، موسس برند تجملی لباس عروس بریتانیایی، هفپنی لندن (Halfpenny London) نیز با این اظهارات موافق است و اضافه می‌کند نیاز به پوشیدن لایه‌های بشتر بدان معنی نیست که با پارچه‌های سنگین، بار بیشتری را تحمل خواهید کرد.

خانم هفپنی می‌گوید: «با تغییر فصل من به عروسانی برمی‌خورم که به دنبال چیزی برای پوشاندن اندام خویش هستند، چیزی که خیلی هم سنگین نباشد. نه این که لزوما به دنبال گرما باشند بلکه فقط پوشش اندکی می‌خواهند. در مجموعه «سانگبرد» (Songbird) جدید خود ما یک شنل لاله‌ای خیلی زیبا داریم که برای پوشاندن شانه‌ها عالی است و لباسی است که شنلی تابستانه و سبک را به لباسی مناسب برای پاییز تبدیل کرده است».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rock the Frock Bridal®️ (@rockthefrockbridal) on

 

آستین‌های چشمگیر

لباس‌‌ عروس آستین‌دار دقیقا ایده جدیدی نیست ولی این لباس‌ها هم در این وقت از سال حیات تازه‌ای می‌گیرند چرا که دمای هوا می‌طلبد عروس بازوهایش را بپوشاند.

مد همیشه عاشق چشمگیر بودن است و این فصل چشمگیری خود را به لباس عروس‌های کاملا جدید عاریه داده است، آستین‌های روی شانه‌ای که مورد ستایش آلیس تمپرلی، موسس «تمپرلی برایدال» (Temperley Bridal) است.

خانم تمپرلی می‌گوید: «عروس همیشه باید در روز عروسی خودش باشد، پس حتی وقتی فصل عوض هم می‌شود لباسی را انتخاب کنید که بازتاب‌دهند سبک‌ و سیاق شخص شماست. با این وجود، آستین می‌تواند جذابیت‌های دیگری نیز به لباس اضافه کند از جمله آستین بلند یا زنگوله‌ای که در برابر سرما هم شما را محافظت خواهد کرد».

راک د فراک هم با این مورد موافق است و اضافه می‌کند چه صرفا برای تزیین آستینی نازک و نخ‌نما انتخاب کنید و چه بخواهید برای راحتی کامل ترمه به تن کنید، آستین لباس در سراسر ماه‌های آینده و تا فصل بعد روی مد خواهد بود».

بهترین خبر چیست؟ اگر آستین‌های بدن‌نما بپوشید نیز اگر بخواهید احتمالا نیازی به پوشیدن گوشواره‌های سنگین یا پرده صورت دست و پا گیر هم نخواهید داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بی‌خیال عروسی سفید

گرچه لباس‌عروس‌های رنگارنگ در هفته مد لباس عروس کاملا رایج هستند، این طرح‌ها هنوز عمومیت نیافته است.

با این وجود طراحان لباس عروس برای تغییر وضع موجود به نحو احسن در تلاش هستند. در حالی که خانم تمپرلی پیشنهاد استفاده از رنگ‌های نرم پاییزی که با فصل جدید می‌آیند را در جزییات پیچ‌درپیچ لباس دارد، خانم بریر پیشنهاد می‌دهد رنگ‌های تیز طلایی انتخاب کنید.

خانم بریر می‌گوید: «عروسان معمولا در زمستان جسورتر هم هستند و رنگ‌های فلزی انتخاب می‌کنند، از همین رو لباس عروس طلایی ما، نییکا (Nyika) در این زمان از سال یکی از پرفروش‌ترین‌های ماست، به خاطر سبک کیمونو مانند آن که بازوها را می‌پوشاند ولی هنوز با جلوی باز خود اندام زیادی را به نمایش می‌گذارد». [کیمونو لباس سنتی ژاپن است، لباسی بلند تا ساق پا با آستین‌هایی گشاد]

صرف‌نظر کردن از سنت عروسی سفید هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، پژوهشی تازه از مجتمع عروسی «نیوبری ریسکورس» (Newbury Racecourse) کشف کرد تقریبا ۴۰ درصد بریتانیایی‌ها موافقند که این سنت تحت خطر ناپدید شدن قرار دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Victoria Percival London (@victoriapercival_accessories) on

پرده را کنار بزن

ممکن است شما لباس خود را انتخاب کرده باشید ولی مصائب انتخاب لباس و پوشش به اینجا ختم نمی‌شود.

تزئینات جانبی راه خیلی خوبی برای افزودن به شکل و قیافه عروس است. گرچه پرده سنتی پوشیده بر صورت احساسی از حال و هوای دنیای قدیم را به مراسم شما به ارمغان می‌آورد، عروس‌های بیشتر و بیشتری به خاطر استفاده از تزئینات شیکی مانند سربند، از آن صرف‌نظر می‌کنند.

راک د فراک می‌گوید: «تزئینات جانبی کلید سبک و قیافه نهایی است، سربند‌های منقش به طرح و نگاره‌های طلایی و سربندهای گلدار در بین عروسان ما بسیار محبوب است چرا که باعث می‌شود با اضافه کردن کمی رنگ به عروسی کمک کند همه چیز  تمام و کمال جلوه نماید».

«ودتوبی» (Wed2B) یک فروشنده لباس عروس با مغازه‌هایی در سرتاسر بریتانیا نیز با این مورد موافق است و اضافه می‌کند بسیاری از عروس‌های پاییز و زمستانه آنها نیز به تزیینات جانبی لطیف‌تر و نامحسوس‌تری برای موهای خویش روی آورده‌اند.

ودتوبی می‌گوید: «وقتی نوبت به تزئینات جانبی می‌رسد بسیاری از عروس‌ها می‌خواهند رنگ‌های زیبای پاییزی دنیای بیرون را با گیره‌های زیبا و خوشه‌وار مو یا سنجاق‌های ظریف مو بازتاب دهند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی