کلوئه برای برابری جنسیتی با یونیسف همکاری می‌کند

این طراح فرانسوی در تامین مالی حمایت از تحصیل دختران به یونیسف کمک خواهد کرد

بهار 2019 Chloe/ Getty

گروه کالاهای تجملی کلوئه از همکاری سه ساله‌ با یونیسف برای ترویج برابری جنسیتی خبر داد.

این شرکت فرانسوی در روز جمعه خبر داد که برای کمک به برنامه‌های تأمین مالی پشتیبانی از تحصیل دختران، با صندوق کودکان سازمان ملل همکاری می‌کند.

این نام تجاری در چارچوب همین همکاری، لوازم شخصی زنانه از قبیل تی‌شرت، گردن‌بند و دست‌بند خواهد فروخت و درآمد حاصله صرف برنامه‌ یونیسف برای آموزش مهارت‌های دیجیتالی و فناوری به  دختربچه‌ها خواهد شد.

سودهای حاصل از فروش، بین برنامه‌های کشورهای مختلف، از جمله سنگال، مراکش و بولیوی توزیع خواهد شد.

ژوفرا دلابوردونای، مدیر عامل کلوئه، می‌گوید: «تقویت تحصیلات دختران سبب می‌شود بخت بیش‌تری برای تحقق رویاها‌شان داشته باشند».

کارزار بازاریابی هم‌کاری کلوئه و یونیسف از روز یک‌شنبه ۸ مارس در سال آینده آغاز خواهد شد.

۸ مارس مصادف با روز جهانی زن است که هر سال مراسم آن برگزار می‌شود.

 تمام سود حاصل از فروش این کالاها که در مجموعه‌ای ویژه قرار دارند، به صندوق یونیسف تعلق خواهد گرفت.

کلوئه هم‌چنین سه سفیر زن هم برای این کارزار معرفی خواهد کرد.

ماه پیش، الی گولدینگ در مراسم ازدواجش با کاسپار ژوپلینگ،  کارگزار آثار هنری، لباس شب سفارشی ویکتوریایی کلوئه را پوشیده بود.

ساقدوش‌های  گولدینگ نیز لباس‌های سفارشی کلوئه را که عبارت بود از لباس‌های مدل کادی جور با هم و از جنس ابریشم آبی کم‌رنگ، با نوار اورگانزای سوزن‌دوزی شده، پوشیده بودند.

اوایل امسال هم رولان موره، نام تجاری حوزه‌ ب‍هپوشی فرانسه، خبر از راه‌اندازی کارزار پشتیبانی از گروه غیرانتفاعی «دایره» داد که آنی لنوکس در حمایت از برابری جنسیتی تأسیس کرده است.

این شرکت، تی‌شرتی تولید کرد که شعار«رویاهای من کجا، دروغ‌های شما کجا» را به صورت نقش برجسته روی آن کار کرده بودند و تمام سود حاصل از فروش آن را صرف برنامه‌های گروه «دایره» در سراسر جهان کردند.

در ماه مه هم در بحبوبه‌ تصویب چندین قانون ضد سقط جنین در ایالات متحده، گروه گوچی بیانیه‌ای به طرف‌داری از حقوق زنان و حق انتخاب در نمایشگاه خود به نام «گشت ۲۰۲۰» منتشر کرد.

این نام تجاری، مجموعه‌ای عرضه کرده بود که یکی از اقلام آن ژاکتی آراسته به جمله‌ «بدن من، انتخاب من» بود و یکی دیگر از اقلام آن هم لباس شبی بود که طرح اندام تناسلی زنانه روی آن گل‌دوزی شده بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/fashion/chloe-unicef

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی