افت محبوبیت بایدن همچنان ادامه دارد

میزان محبوبیت رئیس جمهوری، برداشت عموم از حزب حاکم در واشنگتن را مشخص می‌کند

فرصت بایدن برای تقویت جایگاهش در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای که در نوامبر برگزار می‌شود، به‌سرعت روبه‌کاهش است - AFP

بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه [۱۳ ژوئن] به پایین‌ترین حد خود یعنی به ۳۹.۷ درصد رسید که از محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری قبلی، در این مقطع در سال ۲۰۱۸، کمتر است.

 نظرسنجی [وب‌سایت] فایوترتی‌ایت نشان می‌دهد که با گذشت ۵۱۰ روز از ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری با نارضایتی ۵۳.۷ درصدی مواجه است.

در مقایسه، در سال ۲۰۱۸ میزان محبوبیت ترامپ ۵۱۰ روز بعد از ریاست‌جمهوری، ۴۱.۸ درصد و میزان نارضایتی از او ۵۱.۷ درصد بود.

از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری پیشین [آمریکا]، در همین مقطع زمانی از ریاست‌جمهوری، ۴۷.۶ درصد و میزان نارضایتی از او ۴۵.۵ درصد بود.

میزان محبوبیت روسای‌ جمهوری به درک احساس عمومی درباره حزب حاکم در واشنگتن دی‌سی کمک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرصت بایدن برای تقویت جایگاهش در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای که در نوامبر برگزار می‌شود، به‌سرعت روبه‌کاهش است.

[سایت خبری] اکسیوس گزارش داد این روندها نشان می‌دهد در غالب موارد، رای‌دهندگان تا فوریه تصمیم خود را گرفته‌اند. بنابراین تحولات اخیر همچون پیش‌نویس رای دیوان عالی درباره ابطال «رو» در برابر «وید» [قانونی شدن سقط جنین- Roe v Wade] یا جلسات جاری کمیته ۶ ژانویه ممکن است بر رای‌دهندگان تاثیری نداشته باشد.

طبق گزارش نورک، مرکز پژوهش‌های عمومی آسوشیتدپرس، میزان محبوبیت رئیس‌ جمهوری در ماه گذشته به پایین‌ترین حد در دوران ریاست‌جمهوری‌ او رسید و تنها ۳۹ درصد بزرگسالان عملکرد او را تایید کردند.

محبوبیت رئیس‌ جمهوری چندین ماه متوالی با کاهش مواجه بوده و این نگرانی در محافل داخلی [نزدیک به] او افزایش یافته است که شاید دوره ریاست‌جمهوری‌ او مثل دوران ریاست‌جمهوری جیمی کارتر شود- آخرین رئیس‌ جمهوری دموکراتی که تنها یک دوره در این جایگاه حضور داشت.     

براساس گزارش پولیتیکو، به نظر می‌رسد کاهش محبوبیت بایدن باعث شده رئیس‌ جمهوری و دستیارانش احساس کنند در «مقابل سیل مشکلات» شامل تورم، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، افزایش تیراندازی‌های گروهی که کنگره برای رسیدگی به آن‌ها تمایلی ندارد و ادامه جنگ در اوکراین «گرفتار یا درمانده» شده‌اند.

© The Independent