پایان روزهای خوش لکلر و فراری

اتومبیل لکلر در مسابقه بزرگ باکو برای دومین بار در سه مسابقه اخیر به نقص فنی دچار شد

در شروع فصل جدید فرمول یک، داغ‌ترین سوژه، کیفیت بالای اتومبیل جدید فراری بود و بخت قهرمانی شارل لکلر، راننده این تیم. در سه مسابقه شروع فصل، راننده اهل موناکو دو قهرمانی و یک مقام دومی به دست آورد تا فرستاپن را با ۴۶ امتیاز پشت سر بگذارد، ولی در هفته‌های گذشته اوضاع برای او خوب پیش نرفته است و اتومبیل فراری نتوانسته کارآیی درخشان شروع فصل را تکرار کند.

شارل لکلر روز یکشنبه، ۱۲ ژوئن، مسابقه بزرگ باکو را جلوتر از دیگران شروع کرد، ولی دود سفیدی که در میانه مسیر از موتور اتومبیلش بلند شد، چاره‌ای جز کناره‌گیری برایش باقی نگذاشت. این دومین بار در سه مسابقه اخیر بود که لکلر به دلیل نقص فنی موتور مجبور به ترک مسابقه می‌شد. مشکلات مختلف در پنج مسابقه اخیر، به قیمت از دست رفتن حدود ۸۰ امتیاز برای لکلر تمام شده است تا بخت قهرمانی‌اش کم و کمتر شود.

او بعد از مسابقه بزرگ باکو گفت: «اتفاق دردناکی بود و حس خیلی بدی دارم. هیچ توضیحی ندارم. ناامیدی بزرگی است و امیدوارم بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتازی روزهای اول لکلر حالا فراموش شده و صدر جدول رده‌بندی رانندگان، سهم فرستاپن است که ۳۴ امتیاز از او بیشتر دارد. البته مشکلات فنی تنها دردسر لکلر نبوده است؛ او قهرمانی در مسابقه بزرگ موناکو را به دلیل راهبرد اشتباه خود، به فرستاپن واگذار کرد. 

مسابقه بزرگ بعدی، یکشنبه هفته آینده در مونترال کانادا است و لکلر باید موتور اتومبیلش را تعویض کند که به معنی جریمه چند پله‌ای در خط شروع خواهد بود.

ماتیا بینوتو، رئیس تیم فراری، درباره مشکل فنی موتور اتومبیل لکلر گفت: «این برای ما یک اتفاق نگران‌کننده است، چرا که در حال حاضر هیچ پاسخی برای این مشکل نداریم. امیدوارم در روزهای آینده [علت] این مشکل را دریابیم و تا پیش از مسابقه بزرگ کانادا پاسخ واضح‌تری داشته باشیم.»

البته لکلر کوشید خودش را خوش‌بین نشان دهد، و گفت: «خیلی عصبانی‌ام، ولی باید از این شرایط عبور کنیم و امیدوارم در کانادا حضور قدرتمندی داشته باشیم. شرایط آسانی نیست، ولی من روزهای سخت‌تر از این را هم از سر گذرانده‌ام. هنوز به اندازه پنج مسابقه پیش‌تر انگیزه دارم؛ زمانی که پیشتاز بودم. هنوز راه درازی تا پایان فصل باقی مانده و من هنوز مثل قبل به قهرمانی باور دارم، ولی باید از این مشکلات عبور کنیم.»

بینوتو هم گفت: «ما می‌کوشیم راه‌حل این مشکل را بیابیم. روی کارمان تمرکز کامل داریم و تلاش می‌کنیم که از مسابقات با حداکثر امتیاز خارج شویم. البته مسابقه بزرگ کانادا آخرین فرصت ما نیست. ما هفته به هفته پیش می‌رویم.»

بیشتر از ورزش