تیراندازی در شهر نیویورک چهار کشته و سه زخمی بر جای گذاشت

این دومین تیراندازی گسترده در بروکلین در سه ماه گذشته است

عکس از ساعاتی پس از وقوع تیراندازی در نیویورک

STEPHANIE KEITH / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

در تیراندازی بامداد روز شنبه، در نیویورک، دست کم چهار نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. این تیراندازی در ساعت ۶:۵۵ صبح به وقت شرق آمریکا، در خیابان یوتیکا، واقع در محله کرون هایتس، بروکلین نیویورک گزارش شده است. 

این دومین تیراندازی گسترده در بروکلین در سه ماه گذشته است.

اداره پلیس نیویورک در کنفرانس خبری که ساعاتی پس از وقوع تیراندازی برگزار شد، محل تیراندازی را «قمارخانه‌ای غیرقانونی» اعلام کرده که در دل یک کلاب شبانه وجود داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درموت شی، رییس کارآگاهان شهر نیویوک خبر از کشف دو اسلحه و حداقل ۱۵ بار شلیک داد.  وی انتظار پیدا کردن تعداد اسلحه بیشتر را در این مکان دارد. 

شی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت سلامت مصدومان این حادثه گفت: «چهار مرد که سنین آنها بین 32 تا 49 سال است در این تیراندازی کشته شده‌اند و سه نفر که دو تن آن‌ها مرد و یک تن زن است در بیمارستان محلی در بروکلین تحت معالجه و مراقبت هستند». وی حال مصدومین را وخیم اعلام نکرد. 

STEPHANIE KEITH / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دونفر از کشته‌شدگان از خارج شهر نیویورک و سایرین ساکنان بروکلین بودند. هنوز معلوم نیست که دلیل حضور آن‌ها تنها برای بازی قمار بوده است و یا دلایل دیگری هم وجود داشته است. 

وی در ادامه تاکید کرد که پلیس نیویورک تحقیقاتی را بر مبنای ویدئوی ضبط شده از داخل محل حادثه و همچنین خیابان شروع کرده است. 

براساس اطلاعات اداره پلیس  نیویورک ، تنها در طی سال گذشته 21 قربانی تیراندازی در شهر نیویورک وجود داشته است. در طی 26 سال گذشته تعداد قربانیان تیراندازی در شهر 85 درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، همسایگان  و ساکنان محل غالباً از یک کلوپ اجتماعی بدون مجوز که در محله یوتیکای بروکلین وجود داشته است، شکایت داشتند. 

هنوز انگیزه این تیراندازی  مشخص و هیچ مظنونی شناسایی نشده است.

چندی قبل در ادامه خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، این بار یک استادیوم ورزشی در شهر «موبیل» به صحنه تیراندازی نوجوانان آمریکایی تبدیل شد. به گزارش خبرگزاری« اسپوتنیک» تیراندازی در ورزشگاه «لاد پیبلس» سومین شهر پرجمعیت ایالت آلاباما در آمریکا بعد از یک مسابقه فوتبال به جراحت حداقل ۱۰ نفر منجر شده است.

بیشتر از