توطئه حمله حکومت ایران علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه خنثی شد

اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود که عملیات «واحد تروریستی سپاه» را که تهران هرگز وجود آن را تایید نکرده است، متوقف کند

به گزارش شبکه خبری کان در اسرائیل، نیروهای امنیتی آن کشور نقشه جمهوری اسلامی ایران را برای هدف قرار دادن شهروندان اسرائیلی در ترکیه خنثی کردند.

بنا به این گزارش، نیروهای امنیتی اسرائیلی دستگاه امنیتی ترکیه را از نیت نیروهای جمهوری اسلامی ایران برای حمله به شهروندان اسرائیلی در خاک ترکیه مطلع کردند و خواستار همکاری آنان در خنثی کردن حملات شدند.

به گزارش اورشلیم‌پست، یک شبکه ایرانی فعال در ترکیه نقشه حمله‌های مزبور را کشیده بود.

در پی حذف هدفمند حسن صیاد‌خدایی، سرهنگ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که روز اول خرداد بر اثر شلیک پنج گلوله در تهران کشته شد، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس ‌دولت سیزدهم، و حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، وعده انتقام‌گیری از اسرائیل را داده بودند.

یک هفته پس از ترور صیادخدایی، مرگ مرموز علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ دیگر نیروی قدس، که منابع ایرانی می‌گویند خودکشی کرده است، خبرساز شد و تلویزیون «ایران‌ اینترنشنال» به نقل از منابع خود در خبری اختصاصی گفت که سپاه پاسداران او را «به ظن جاسوسی، حذف فیزیکی کرده است.»

اورشلیم‌پست نوشته است که اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود که عملیات «واحد تروریستی سپاه» را که تهران هرگز وجود آن را تایید نکرده است، متوقف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائیل همچنین با تقویت پدافند دفاع هوایی در شمال آن کشور برای مقابله با حملات احتمالی از لبنان، خود را برای انتقام تهران آماده کرده بود. شورای امنیت ملی اسرائیل نیز به شهروندان آن کشور هشدار داده بود که به ترکیه و قبرس سفر نکنند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، پیش‌تر در ماه فوریه، ماموران امنیتی ترکیه و اسرائیل تلاش نیروهای جمهوری اسلامی ایران را برای هدف قرار دادن یائیر گلر، بازرگان اسرائیلی، در ترکیه خنثی کرده بودند.

اورشلیم‌پست در مطلب دیگری نوشته است که اسرائیل سیاست خود را علیه ایران در منطقه، وارد مرحله جدیدی کرده است و از کارزار حمله‌های هوایی علیه مواضع ایران در سوریه، به رشته عملیات جدیدی تغییر جهت داده است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است: «اسرائیل در دام افتاد و با پاهای اختاپوس جنگید. در حالی که ایران خود اختاپوس است.»

بنت همچنین گفته است: «دکترین من حکم می‌کند که اجازه ندهم جنگ سرد اسرائیل و ایران، یک‌طرفه باشد. می‌خواهم آن‌ها را تضعیف کنم و به نیروهای آنان در تمام جهات ضربه بزنم. نمی‌خواهم ایران در سوریه و [نزدیک به] هیچ یک از مرزهای ما باشد.»

به نوشته اورشلیم‌پست، جلوه این تغییر جبهه مهم، در چند سو به چشم می‌خورد:‌ افزایش حمله‌های پهپادی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل از سوریه و عراق و نیز علیه کشتی‌های اسرائیلی از یمن، ترور حسن صیادخدایی و مرگ مشکوک دو عضو دیگر سپاه پاسداران در ایران، و نیز انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در مراکز نظامی و اتمی ایران (که به نظر می‌رسد ایران را به تهدید اسرائیلی‌ها و یهودیان در خارج از اسرائیل، از جمله در ترکیه، ترغیب کرده است)، توقیف نفتکش ایرانی در یونان و تحویل آن به آمریکا و سپس واکنش ایران با توقیف دو نفتکش یونانی، قطع‌نامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انتقاد از فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی و سپس تهدید تهران به انتقام‌گیری و خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس، مانور نظامی اسرائیل در قبرس و شبیه‌سازی درگیری احتمالی با ایران، حمله‌های ادعایی اسرائیل در سوریه، به ویژه حمله هوایی اخیر به فرودگاه دمشق، و افزایش حمله‌های جمهوری اسلامی ایران به مواضع آمریکا در عراق و سوریه.