«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد

اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه باعث شد او تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود

پنج زن جوان که پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند-CAROLYN COLE / POOL / AFP

رهبر یک کلیسای بزرگ در مکزیک با میلیون‌ها پیرو به دلیل آزار و اذیت جنسی نوجوانان به ۱۷ سال زندان محکوم شد. شاهدان در دادگاه گفتند نااسون خواکین گارسیا آن‌ها را مجبور می‌کرد تا برده‌های جنسی او شوند.

نااسون خواکین گارسیا که خود را «حواری» یا «رسول» می‌نامد چهارشنبه هشتم ژوئن، پس از اعتراف غیرمنتظره به سه جنایت در دادگاه عالی لس‌آنجلس محکوم شد. اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه که باعث شد او با حکمی سبک‌تر از روال عادی رسیدگی جرائم تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود.

به گزارش اینسایدر، پنج زن جوان که در یک شهادت سه‌ساعته پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند.

در طی دادگاه زنان آزاردیده این مرد را با عباراتی نظیر «شیطان»، «هیولا» و «دجال» خطاب کردند.

گارسیا پس از مرگ پدرش که او هم متهم به آزار جنسی بود، در سال ۲۰۱۴ «حواری» کلیسای مسیحی بنیادگرای مستقر در گوادالاخارا، شد و رهبری حدود پنج میلیون پیرو این کلیسا در سراسر جهان را بر عهده گرفت. پدربزرگ گارسیا گروه دینی «نور جهان» را در سال ۱۹۲۶ تاسیس کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دادستان‌ها «او از قدرت روحی خود برای داشتن رابطه جنسی با دخترانی استفاده می‌کرد که به آن‌ها گفته‌شده بود این امر به نجات آن‌ها منجر می‌شود و در صورت امتناع، لعنت می‌شوند.»

بااین‌حال کلیسای او با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با دفاع از او بر «حمایت از حواری مسیح» تاکید کرده و «صداقت» او را ستودند.

گارسیا در سال ۲۰۱۹ در فرودگاه لس‌آنجلس همراه دو زن دستگیر شد. دادستان‌ها درخواست وثیقه بالای پنجاه میلیون دلاری برای او کردند چون ممکن بود پیروان او از سراسر جهان برای آزادی‌اش و تامین وثیقه پول جمع کنند.

این مبلغ مذهبی که با ۱۹ اتهام روبرو بود، سه روز قبل از شروع محاکمه به دو فقره سکس دهانی اجباری با افراد زیر سن قانونی و یک مورد «اقدام شرورانه جنسی علیه کودکی ۱۵ ساله» اعتراف کرد.

توافق غیرمنتظره با دادستان کل کالیفرنیا و اعتراف به این معنی است که محاکمه او متوقف شده است و با اتهامات دیگری از جمله تجاوز و قاچاق دختران روبرو نخواهد شد.

این توافقنامه مورد انتقاد بسیاری از دنبال کنندگان این پرونده قرار گرفت که آن را ایجاد یک سابقه «خطرناک» در رسیدگی به این‌گونه جرائم می‌دانند که اجازه داد گارسیا از عواقب جنایات خود فرار کند.

هر پنج قربانی که یکی از آن‌ها خود را خواهرزاده گارسیا معرفی کرد برای سال‌ها به بردگی جنسی وادار شده بودند و در دادگاه هنگام ادای شهادت گریه می‌کردند. این زنان گفتند زمانی که گارسیا را متهم کردند توسط جامعه و حتی خانواده‌های خود طرد شدند.

قاضی رونالد کوئن قبل از خواندن حکم از قربانیان عذرخواهی کرد و با اشاره به توافق‌نامه گارسیا و دو عضو دیگر این کلیسا گفت: «دست‌های من بسته است. وکلا همان کاری را انجام می‌دهند که وکلا انجام می‌دهند.»

بیشتر از جهان