به‌رغم مخالفت هواداران، گتوزو سرمربی والنسیا شد

این مربی ایتالیایی پیش از این هدایت تیم‌های فوتبال میلان و ناپل را به‌عهده داشته است

دلیل انتخاب گتوزو دوستی و شراکت ژرژ مندز، مدیر برنامه‌ این مربی، با پیتر لیم، مالک سنگاپوری باشگاه والنسیا، است- Alberto Pizzoli/ AFP

جنارو گتوزو، مربی ۴۴ ساله اهل ایتالیا، به‌رغم مخالفت هواداران والنسیا، با قراردادی دو ساله به عنوان سرمربی این تیم فوتبال اسپانیایی انتخاب شد. او در فصل‌های گذشته، هدایت تیم‌های میلان و ناپل را به‌عهده داشت و برای کمتر از یک ماه هم سرمربی فیورنتینا شد.

به گزارش اسپرت ایلاستریتد، مهم‌ترین دلیل مخالفت هواداران والنسیا با گتوزو برخی سخنان جنجالی او در سال‌های گذشته است. او در سال ۲۰۰۸ گفته بود که «ازدواج بین مرد و زن است» و ازدواج همجنس‌گرایان را «عجیب» خوانده بود. گتوزو در سال ۲۰۱۳، از انتخاب باربارا برلوسکونی به عنوان مدیرعامل باشگاه میلان انتقاد کرد و گفت که حضور زنان در فوتبال را «طبیعی» نمی‌داند.

گتوزو در پاسخ به این انتقادها، به روزنامه کوریره دلاسرا گفت: «من با توصیف‌هایی که در ۱۲ ماه گذشته درباره من ارائه داده‌اند، خیلی متفاوتم. آن‌ها نقل‌قول‌های مختلفی از سال‌های متفاوت را کنار هم گذاشته‌اند، بدون اینکه محتوای حرف‌های مرا در نظر بگیرند و هدفشان تخریب زندگی یک نفر بوده است. امیدوارم بتوانم این شغل را در آرامش پیش ببرم و تنها به دلیل مربی‌گری‌ام قضاوت شوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش مارکا، باشگاه والنسیا در واکنش به این هجمه‌ها، بخش نظرها در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌ خود را بست، ولی بعد در تصمیمش تجدید نظر کرد و دوباره هواداران را برای اظهار نظر آزاد گذاشت. با این حال، هشدار داد که با اظهارنظرهای توهین‌آمیز به‌شدت برخورد خواهد کرد.

گتوزو در ویدیوی معارفه‌ خود گفت: «من والنسیا را به‌عنوان یک تیم محترم می‌شناسم. برای من فوتبال شورانگیز است؛ احترام به بازی و عشق به توپ. من می‌دانم که ترس از والنسیا چه معنایی دارد. تیم‌های بزرگی را دیده‌ام که در ورزشگاه مستایا تسلیم شده‌اند؛ باشگاه امسال ۱۰۰ ساله می‌شود. هواداران والنسیا! بیایید فصل پرهیجانی داشته باشیم و از دی.ان.ای. والنسیا لذت ببریم.»

دلیل انتخاب گتوزو دوستی و شراکت ژرژ مندز، مدیر برنامه‌ این مربی، با پیتر لیم، مالک سنگاپوری باشگاه والنسیا، است. والنسیا فصل گذشته با هدایت خاوی گارسیا و ژوزه بوردالاس در جدول رده‌بندی لالیگا (لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا) به رتبه نهم  رسید و برای این فصل، به‌دنبال یک سرمربی متفاوت بود. گتوزو پس از دوران کوتاهی در شروع فصل در فیورنتینا، تقریبا یک فصل بدون تیم بود.

گتوزو نشست خبری خود را به زبان اسپانیایی شروع کرد و گفت به‌علت خانه‌ای که از ۲۰ سال قبل در ماربیا دارد، به این زبان آشنا است، ولی ترجیح داد سوالات را به زبان ایتالیایی پاسخ دهد. او شایعه فروش بازیکنان به دلیل کسری بودجه را تکذیب کرد و گفت: «لیم به من نگفت که ما به فروش بازیکنان نیاز داریم و احساس نمی‌کنم که خواسته است مرا فریب بدهد.»

سرمربی جدید والنسیا گفت که برای تقویت تیم نام جدیدی به لیم ارائه نداده، بلکه درباره ویژگی‌های بازیکنانی که نیاز دارد، صحبت کرده است: «دوست دارم با بازیکنانی کار کنم که در تیم قبلی ناکام شده‌اند، بازیکنانی که فکر می‌کنند والنسیا واقعا به آن‌ها باور دارد تا با اشتیاق به جمع ما بپیوندند.»

بیشتر از فوتبال