ده انتقال قریب‌الوقوع فوتبال اروپا

جابه‌جایی‌های احتمالی ستار‌ه‌ها در روزهای آینده

با برنامه‌ریزی عجیب یوفا، تقویم فوتبال اروپا بعد از پایان لیگ‌ها متوقف نشد و تیم‌های ملی بلافاصله وارد لیگ ملت‌ها شدند، ولی این مسابقات فشرده هم دلیلی نیست تا باشگاه‌ها از نقل‌وانتقالات غافل شوند.

باشگاه‌های بزرگ اروپایی بعد از پایان لیگ بلافاصله به فکر تقویت تیمشان و برطرف کردن نقاط ضعف خود افتادند و تلاش می‌کنند گزینه‌های دلخواه مربیان را صید کنند، هرچند دستمزد بالای بازیکنان انتقال‌های بزرگ را پیچیده کرده است. گروهی از بازیکنان هم تغییر تیم در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی را یک ریسک می‌دانند و ترجیح می‌دهند جابه‌جایی را به بعد از این تورنمنت موکول کنند.

به‌رغم این دشواری‌‌ها، مدیران ورزشی باشگاه‌ها دست از تلاش برنمی‌دارند و روزی نیست که خبری از این نقل و انتقالات منتشر نشود. تا امروز، انتقال ارلینگ هالند از دورتموند به منچسترسیتی و اورلین شوامنی به رئال مادرید مهم‌ترین جابه‌جایی‌های فوتبال اروپا بوده است. این گزارش ده انتقال بزرگی را که ممکن است در روزهای آینده رخ بدهد، بررسی کرده است.

۱- رابرت لواندوفسکی، بارسلونا

از مدت‌ها قبل، زمزمه انتقال رابرت لواندوفسکی به بارسا شنیده می‌شد و بعد از پایان فصل او علاقه‌اش به این انتقال را اعلام کرد، ولی او یک سال دیگر قرارداد دارد و بایرن مونیخ حاضر نیست بهترین گلزن سال‌های اخیرش را از دست بدهد. لواندوفسکی انتظار دارد که بعد از ۸ سال درخشش و تعهد بالا نسبت به بایرن، با خواسته قلبی او موافقت شود و دوست ندارد این جدایی با درگیری باشد، ولی مونیخی‌ها هنوز از موضعشان عقب‌نشینی نکرده‌اند. البته تجربه نشان می‌دهد که باشگاه‌ها به‌سختی می‌توانند بازیکنی را به‌رغم میل قلبی‌اش نگه دارند و شاید بایرن منتظر جذب یک مهاجم جدید است تا رضایتنامه لواندوفسکی را صادر کند.

۲- سادیو مانه، بایرن مونیخ

هدف اصلی بایرن برای تقویت خط حمله‌اش سادیو مانه است که یک سال دیگر با لیورپول قرارداد دارد. مهاجم سنگالی هم پس از ۶ سال حضور در لیورپول به فکر جدایی است، ولی این انتقال تنها به شرطی نهایی خواهد شد که رقم درخواستی باشگاه انگلیسی پرداخت شود. به گزارش گاردین، پیشنهاد اولیه ۲۵ میلیون پوندی بایرن با مخالفت لیورپول مواجه شده است و گفته می‌شود این باشگاه حاضر نیست رضایتنامه مانه را با رقمی کمتر از ۳۰ میلیون پوند و البته بعد از پیدا کردن یک مهاجم جانشین صادر کند. گفته می‌شود که بایرن قرار است به‌زودی پیشنهاد بالاتری به لیورپول ارائه بدهد.

۳- داروین نونز، لیورپول

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، که مانه را در آستانه جدایی می‌بیند، داروین نونز را برای جانشینی در نظر گرفته است. بنفیکا روی این گلزن ۲۲ ساله ۸۵ میلیون پوند قیمت گذاشته است و در صورتی که این انتقال نهایی شود این مهاجم اروگوئه‌ای بالاتر از فن‌دایک به گران‌ترین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل خواهد شد. البته منچستریونایتد هم به‌دنبال نونز است که فصل قبل برای بنفیکا در لیگ پرتغال ۲۶ گل زده است.

۴- روملو لوکاکو، اینتر

لوکاکو در اینتر یکی از بهترین مهاجمان نوک اروپا بود، ولی بعد از انتقال ۹۸ میلیون پوندی به چلسی کاملا خاموش شد تا یکی از بدترین خریدهای فصل قبل نام بگیرد. او حالا به فکر بازگشت به اینتر است، به این امید که دوباره به روزهای اوج برگردد. با این حال مالک جدید چلسی حاضر نیست لوکاکو را به‌راحتی از دست بدهد و برای انتقال قرضی‌اش خواهان ۲۱ میلیون پوند است. به گفته گاتزتا، پیشنهاد ثانویه چلسی این است که در ازای انتقال مهاجم بلژیکی یک نفر از بین لائوتارو مارتینز، میلان اسکرینیار یا آلساندرو باستونی را به لندن ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۵- پل پوگبا، یوونتوس

پوگبا که روزهای خوبی در منچستریونایتد نداشت احتمالا برای دومین بار از این تیم راهی یوونتوس می‌شود. پوگبا یک بار در سال ۲۰۱۲ از منچستر به یوونتوس رفت و چهار سال درخشان در این تیم داشت. اما هافبک فرانسوی نتوانست بحران منچستریونایتد را حل کند و به بخشی از بحران این تیم تبدیل شد. او حالا گفته است دوست دارد به تیمی برود که به او عشق بورزند. قرارداد پوگبا با یونایتد تمام شده است و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند دوباره به آلگری ملحق شد که با او دوران خوبی داشت.

۶- عثمان دمبله، چلسی

قرارداد دمبله با بارسا به پایان رسید و به‌رغم علاقه و اصرار ژاوی حاضر به تمدید نشد. او در نیم‌فصل دوم فصل گذشته نمایش درخشانی داشت و توانست دوباره به دوران اوج برگردد. گفته می‌شد که او راهی پاری‌سن‌ژرمن خواهد شد، ولی ظاهرا چلسی توانسته است او را متقاعد کند که با قراردادی چهارساله به این تیم بپیوندد.

۷- آنخل دی‌ماریا، بارسا

دی‌ماریا که در پاری‌سن‌ژرمن زیر سایه نیمار و مسی بود با پایان قراردادش به تیم جدیدی می‌پیوندد. گفته می‌شد که ستاره ۳۴ ساله آرژانتینی می‌خواهد به یوونتوس برود، ولی در چرخشی جدید در مسیر انتقال به بارسا قرار گرفته است تا جانشین عثمان دمبله شود. البته دی‌ماریا سابقه بازی در رئال را دارد و با این تیم دو بار قهرمان لالیگا و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است؛ همین پیوستنش به بارسا را به یک انتقال جنجالی تبدیل می‌کند.

۸- گابریل ژسوس، آرسنال

گابریل ژسوس که فصل قبل فرصت بازی کمی در منچسترسیتی داشت با اضافه شدن ارلینگ هالند تصمیم به جدایی گرفته است. آرسنال که با جدایی اوبامیانگ و لاکازت به‌دنبال یک مهاجم نوک بود به‌سرعت برای خرید گلزن برزیلی پیش‌قدم شد. گفته می‌شود آرسنال برای خرید ژسوس پیشنهادی ۴۲.۵ میلیون پوندی به سیتی داده است. ظاهرا مهاجم برزیلی هم تمایل زیادی داشت که دوباره با آرتتا همکاری کند، ولی پیشنهاد رئال مادرید او را برای پیوستن به آرسنال کمی مردد کرده است.

۹-  فرانک کسیه، بارسا

از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد که کسیه بعد از پایان قراردادش با میلان به بارسا می‌پیوندد. هافبک ساحل عاجی نقش پررنگی در قهرمانی میلان داشت و می‌تواند خرید خیلی موثری برای بارسا باشد. گفته می‌شود که طرفین برای این انتقال به توافق رسیده‌اند، ولی بارسا به‌دلیل بدهی‌ بالا هنوز امکان امضای این قرارداد را ندارد و این انتقال قرار است در روزهای آینده نهایی شود.

۱۰- پائولو دیبالا، اینتر

مذاکرات یوونتوس و دیبالا برای تمدید قرارداد به نتیجه نرسید و ستاره آرژانتینی حالا بازیکن آزاد است. اینتر جدی‌ترین مشتری دیبالا در روزهای گذشته بوده است و انتظار می‌رود او پیراهن رقیب یوونتوس را به تن کند. البته مذاکرات کمی طولانی شده و کوریره نوشته است که اگر این انتقال در روزهای آینده نهایی نشود، دیبالا ممکن است به فکر مقاصد جدیدی باشد.

بیشتر از فوتبال