حمله پهپادی در شمال عراق سه مجروح بر جای گذاشت

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت یک هواپیمای بدون‌سرنشین، شامگاه چهارشنبه ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر اربیل را هدف قرار داده است

گروه‌های نیابتی وابسته به‌ حکومت ایران، بارها از پهپادها برای حمله به منافع آمریکا و متحدانش در منطقه استفاده کرده‌اند - Reuters

مقام‌های دولتی اقلیم کردستان عراق اعلام کردند در جریان حمله پهپادی شامگاه چهارشنبه در شهر اربیل، در شمال عراق، سه تن مجروح و تعدادی از خودروهای حاضر در محل آسیب دیدند.

خبرگزاری رویترز بامداد پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ماه به نقل از بیانیه «ستاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق» نوشت یک پهپاد انفجاری در ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه به وقت محلی، در جاده پیرمام، در حومه شهر اربیل منفجر شد.

بنابر گزارش‌ها، این منطقه در نزدیکی محل ساخت کنسولگری جدید ایالات متحده در شمال عراق است.

دو مقام امنیتی عراق، بدون ذکر نام، به خبرگزاری رویترز گفتند پهپاد مزبور سرنگون شده است، اما جزئیات بیشتری از چگونگی این حمله و این که چگونه پهپاد سرنگون شد ارائه ندادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارش دیگری به نقل از یک منبع امنیتی نوشته بود یک هواپیمای بدون‌سرنشین شامگاه چهارشنبه ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر اربیل را هدف قرار داده است.

این منبع نیز جزيبات بیشتری در اختیار رویترز نگذاشت. مقام‌های آمریکایی هم هنوز این گزارش‌‌ها را تایید نکرده‌اند.

در ماه مارس حکومت ایران با ۱۲ موشک بالستیک مناطقی در شهر اربیل، پایتخت اقلیم خودمختار کردستان عراق، را هدف قرار داد. به‌نوشته رویترز «حمله موشکی ماه مارس ایران بی‌سابقه بود و به نظر می‌رسد منافع ایالات و متحدانش را هدف قرار داده بود.»

روزنامه اسرائیلی اورشلیم‌پست نیز بامداد پنج‌شنبه در گزارشی نوشت، هرچند هنوز جزئیات حمله پهپادی چهارشنبه‌‌شب روشن نیست، اما ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به‌ حکومت ایران، بارها از هواپیماهای بدون‌سرنشین برای حمله به منافع ایالات متحده و متحدانش در منطقه، مانند اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اقلیم کردستان عراق استفاده کرده‌اند.

هنوز منابع رسمی دولت عراق در بغداد واکنشی به اخبار حمله پهپادی شامگاه چهارشنبه در اربیل نداشته‌اند.

بیشتر از جهان