فرانسه در بحران یا در حال دگردیسی؟

دشان از لیگ ملت‌های اروپا برای آزمون و خطا پیش از جام جهانی استفاده می‌کند

فرانسه در دومین بازی‌ خود هم نتوانست رنگ برد را ببیند و در خاک کرواسی به تساوی یک بر یک رسید - FRANCK FIFE / AFP

فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا، در دومین بازی‌ خود هم نتوانست رنگ برد را ببیند و در خاک کرواسی به تساوی یک بر یک رسید. پس از شکست خانگی غافلگیرکننده روز اول مقابل دانمارک، انتظار می‌رفت که ستارگان فرانسه جبران مافات کنند، ولی حتی بازگشت دیدیه دشان که در بازی اول به‌دلیل درگذشت پدرش غیبت داشت هم کافی نبود.

خبر بدتر برای فرانسه این بود که دانمارک در دیگر بازی گروه توانست اتریش را شکست دهد و با شش امتیاز صدرنشین است. این نتیجه صعود فرانسه را که در روزهای آینده با اتریش و کرواسی روبه‌رو می‌شود، سخت‌تر می‌کند. این نتایج در فاصله کمتر از شش ماه تا جام جهانی قطر برای فرانسوی‌ها حکم یک زنگ خطر جدی را دارد.

یکی از دلایل این نتایج ضعیف خستگی بازیکنان پس از یک فصل طولانی و فرسایشی است؛ مشکلی که دیگر تیم‌های بزرگ اروپا هم با آن مواجهه‌اند. دشان در نشست خبری پیش از بازی با کرواسی در این باره گفت: «لیگ ملت‌ها مسابقه‌های جذابی است و ما فصل گذشته در آن قهرمان شدیم. من آن را به بازی‌های دوستانه ترجیح می‌دهم، ولی زمان‌بندی آن مناسب نیست، چون در پایان فصل هستیم. بازیکنان خسته‌اند، باید مراقب وضعیت بدنی آن‌ها و همچنین خستگی روحی‌شان باشیم. طبیعی است که آن‌ها ۱۰۰ درصد آماده نباشند. البته خودمان را وقف می‌دهیم و این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است.»

دشان اضافه کرد که پیش از جام جهانی «فقط یک فیفادی در ماه سپتامبر» باقی مانده و این دلیلی است که لیگ ملت‌ها را فرصتی برای آماده‌سازی تیمش پیش از جام جهانی بداند. تکرار قهرمانی جام جهانی روسیه قطعا مهم‌تر از فتح لیگ ملت‌ها است و دشان در این بازی‌ها در حال محک زدن بازیکنان جدید و سیستم‌های متفاوت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسه در بازی با کرواسی نسبت به بازی با دانمارک ده تغییر داشت و فقط شوامنی در ترکیب اصلی باقی مانده بود. او همچنین بر خلاف چیدمان ۲-۵-۳ بازی قبلی، این بار با آرایش ۲-۴-۴ بازی کرد.

فرانسه با تیمی که اکثر بازیکنانش مثل مانیان، سالیبا، گندوزی، دیابی و انکونکو تازه‌وارد بودند، نمایش نسبتا خوبی داشت و در شروع نیمه دوم با گل رابیو پیش افتاد. اگر گریزمان دقایقی بعد از ورود به زمین موقعیت تک‌به‌تک را گل می‌کرد، خیال دشان برای سه امتیاز راحت می‌شد، ولی دقایقی بعد از این صحنه کرواسی به یک ضربه پنالتی رسید تا امتیازات تقسیم شود.

دشان بعد از این تساوی گفت: «در مجموع کنترل بازی را در اختیار داشتم و دو بار می‌توانستیم نتیجه را دو بر صفر کنیم، ولی در پایان بازی بیش از اندازه به کرواسی موقعیت دادیم. بازی نکات مثبت زیادی داشت، ولی نمی‌توانم از تیم کاملا راضی باشم.»

او با اشاره به تغییرهای پرشمار تیمش گفت: «تیمی به زمین فرستادیم که مجموع بازی‌های ملی‌اش به ۲۰۰ نمی‌رسید. نمی‌خواهم بهانه بگیرم، ولی این بازیکنان خیلی هماهنگ نبودند.»

دشان اضافه کرد: «یک امتیاز از دو بازی نتیجه خوبی نیست. ولی این بازی‌ها حکم آماده‌سازی برای تورنمنتی را دارد که در پایان سال انتظارمان را می‌کشد. شما باید وجوه مختلفی را در نظر بگیرید و بازیکنان و سیستم‌های مختلف را بیازمایید.»

بیشتر از ورزش