«کویین» نمی‌خواهد ترامپ از ترانه‌ محبوبشان استفاده کند

ترانه معروف «کویین» به طور کامل در یک ویدیو تبلیغاتی پخش می‌شود


رئیس جمهور آمریکا مشغول سخنرانی در ایالت مینیاپولیس این کشورStephen Maturen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کویین (Queen) قصد دارد جلو استفاده دونالد ترامپ از ترانه «ما تو را تکان خواهیم داد» (We Will Rock You) را بگیرد، زیرا رئیس جمهوری ایالات متحده، کل این ترانه را در کارزار تبلیغاتی خود استفاده کرده است.

حساب کاربری آقای ترامپ در توییتر، این ویدیو را در روز چهارشنبه به اشتراک گذاشت که گلچینی از عکس‌های بعضی از گردهمایی‌های انتخاباتی وی در گذشته است.

«ما تو را تکان خواهیم داد»، ترانه پرفروش کویین که به سال ۱۹۷۷ بازمی‌گردد، به طور کامل در این ویدیوی دو دقیقه‌ای پخش می‌شود.

نماینده گروه به ایندیپندنت گفت: «کویین با استفاده از این ترانه موافقت نکرده است و توزیع‌کنندگان موسیقی گروه، این ویدیو را حذف خواهند کرد».

نماینده دیگری نیز به آدام بی واری، خبرنگاری بازفید (BuzzFeed) که درباره این مسئله توییت کرده بود، گفت: «کویین هم‌اکنون مشغولی پیگیری درخواستی مبنی بر عدم استفاده از ترانه‌های کویین با مالکیت فکری ثبت‌شده، در کارزار انتخاباتی ترامپ است».

ایندیپندنت برای اظهار نظر با کاخ سفید تماس گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین باری نیست که این گروه ،با استفاده از ترانه‌های خود توسط رئیس ‌جمهوری ایالات متحده، مخالفت کرده است.

در ماه ژوییه ۲۰۱۶، این گروه گفت، استفاده آقای ترامپ از ترانه «ما قهرمان هستیم» (We Are The Champions) در کنوانسیون ملی جمهور‌ی‌خواهان «بدون اجازه» و «بدون رضایت ما» بوده است.

برایان می، بعدتر در برنامه «صبح به‌خیر بریتانیا» (Good Morning Britain) گفت، حتی اگر آقای ترامپ درخواست اجازه استفاده از ترانه را کرده بود نیز درخواستش رد می‌شد، و او را «مردی خیلی خطرناک» نامید.

گرچه کارزارهای انتخاباتی ممکن است بتوانند بسته به شرایط خاص هر مراسم، از ترانه‌های مختلف در گردهمایی‌های خود استفاده کنند، اما وقتی کار به استفاده از ترانه‌ای در یک تبلیغ انتخاباتی می‌رسد، وضعیت فرق می‌کند.

مطابق مقررات معین شده توسط انجمن آهنگسازان، پدیدآوران و ناشران آمریکایی، «این نوع استفاده ممکن است شامل حقوقی مانند هماهنگ‌کردن موسیقی با ویدیو و استفاده احتمالی از نسخه نهایی ترانه باشد. کارزار انتخاباتی باید با ناشر ترانه و احتمالا شرکت توزیع‌کننده آن هنرمند تماس بگیرد تا برای اخذ جواز مورد نیاز، با آنها مذاکره کند. و به یاد داشته باشید که ویدیوهای تبلیغاتی که موسیقی دارند و در اینترنت منتشر می‌شوند، نیز محتاج کسب این مجوزها هستند».

این مقررات ادامه می‌دهد: «وقتی ویدیوی تبلیغی تهیه شد، ایستگاه‌های رادیو و تلویزیونی و هر وبسایتی که آن را پخش می‌کند، باید مجوز پخش عمومی آن را داشته باشد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent