ابراز همدردی رئیس ایرانی‌تبار پارلمان نروژ با مردم ایران

مسعود قره‌خانی: اگر ساختمانی در نروژ فرو می‌ریخت، پلیس برای سرکوب تظاهرات مردمی نمی‌فرستادند

مسعود قره‌خانی، رئیس ایرانی‌تبار مجلس نروژ، در پیامی ویدئویی با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان اعلام کرد، اگر چنین حادثه‌ای در نروژ رخ می‌داد، دولت تمام امکانات خود را برای کمک به مردم اختصاص می‌داد.

رئیس مجلس ایرانی‌الاصل نروژ، با انتشار پیام ویدئویی در خصوص حادثه متروپل آبادان، با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

قره‌خانی در این ویدئو با اشاره به اینکه نروژ این امکان را به او داده که امروز رئیس مجلس این کشور باشد، گفت: « با وجود این، چشمم به اتفاقاتی در کشوری که در آن به دنیا آمدم یعنی ایران می‌افتد، بسته نیست.»

او با اشاره به فروریختن ساختمان متروپل در آبادان عنوان کرد: «اگر ساختمانی در نرو فرو می‌ریخت و مردم زیر آن می‌ماندند، دولت تمام امکانات خود را برای کمک به مردم می‌گذاشت و پلیس برای سرکوب تظاهرات مردم نمی‌فرستاد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفته‌های خود برای ایران، آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر را آرزو کرد.

مسعود قره‌خانی، عضو حزب سوسیال دموکرات کارگر نروژ است که در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۱ به ریاست مجلس این کشور انتخاب شد. رئیس مجلس پس از پادشاه نروژ، دومین مقام ارشد این کشور به شمار می‌آید. او از سال ۲۰۱۷ عضو مجلس نروژ بود و پس از کناره‌گیری اوا کریستین هانس، رئیس سابق مجلس این کشور، به ریاست مجلس نروژ رسید. او پیش از انتخاب به ریاست، معاون دوم کمیته بازرگانی در مجلس نروژ (استورتینگ) بود.

قره‌خانی متولد ۱۳۶۱ در تهران است و پنج سال پس از تولد به همراه خانواده خود به نروژ مهاجرت کرد.