دو هیئت از عربستان سعودی تا پایان ماه جاری میلادی به واشنگتن می‌روند

این هیئت‌ها شامل ده‌ها تن از مقام‌های دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های عربستان سعودی‌اند

هیئت‌های شامل ده‌ها تن از مقام دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های عربستان سعودی است و در این ملاقات‌ها درباره پروژه‌های مشترک حمل‌و‌نقل، لجستیک و انرژی‌های تجدید‌پذیر گفت‌وگو می‌شود-MIDO AHMED/ AFP

در حالی که ریاض و واشنگتن به تلاش‌های خود برای فراهم کردن زمینه سفر نهایی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به عربستان سعودی ادامه می‌دهند، روز شنبه اعلام شد دو هیئت دولتی از عربستان سعودی، تا پایان همین ماه جاری میلادی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌‌های آمریکایی به واشنگتن خواهند رفت.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۳ خرداد، به نقل از مقام‌های دولتی عربستان، نوشت روز ۱۵ ژوئن، ابتدا مجید بن عبدالله‌القصابی، وزیر بازرگانی عربستان سعودی، در راس هیئتی وارد واشنگتن می‌شود و تا پایان ماه هم خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، در راس هیئت دیگری به آمریکا می‌رود.

دو مقام دولت عربستان سعودی بدون ذکر نام به خبرگزاری رویترز گفتند این هیئت‌ها شامل ده‌ها تن از مقام‌های دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های عربستان سعودی‌اند و در این ملاقات‌ها درباره پروژه‌های مشترک حمل‌و‌نقل، لجستیک و انرژی‌های تجدید‌پذیر گفت‌وگو می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه برای اولین بار، به‌طور عمومی اعلام کرد که ممکن است به‌زودی به عربستان سعودی سفر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر، بسیاری از منابع از برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به عربستان سعودی در آینده‌ای نزدیک، خبر داده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، رئیس‌جمهوری آمریکا در این سفر با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به باور بسیاری از ناظران، پس از روی کار آمدن دولت بایدن، روابط ریاض و واشنگتن، در مقایسه با روابط گرمی که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، با عربستان سعودی داشت، رو به سردی گذاشته است.

ترامپ، در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سعودی رفت، در حالی که بایدن یک سال‌و‌نیم پس از ورود به کاخ سفید، هنوز در حال بررسی موضوع است. با این حال، در ماه‌های گذشته، نشانه‌‌هایی از گرم‌ شدن دوباره روابط ریاض و واشنگتن، به‌ويژه پس از حمله روسیه به اوکراین و پیامدهای آن، از جمله بالا رفتن بهای انرژی و تشدید تورم در ایالات متحده، دیده می‌شود.

بیشتر از جهان