مکرون: برای این که به راه‌حل دیپلماتیک برسیم روسیه نباید تحقیر شود

رئیس‌جمهوری فرانسه، از زمان حمله روسیه به اوکراین، بارها با ولادیمیر پوتین صحبت کرده است

رئیس‌ جمهوری فرانسه اعتقاد دارد که پاریس نقش میانجی برای پایان دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین و یافتن راه‌حل دیپلماتیک ایفا خواهد کرد-Ludovic MARIN / AFP

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در آخرین موضع‌گیری خود در قبال جنگ در اوکراین گفت معتقد است روسیه نباید «تحقیر» شود و راه‌حل دیپلماتیک نیز زمانی پیدا می‌شود که درگیری‌ها متوقف شود.

رئیس‌ جمهوری فرانسه اضافه کرد اعتقاد دارد که پاریس نقش میانجی برای پایان دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین و یافتن راه‌حل دیپلماتیک ایفا خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه، به نقل از رئیس جمهوری فرانسه نوشت: «ما نباید روسیه را تحقیر کنیم، تا روزی که جنگ متوقف شد بتوانیم ابزارهای دیپلماتیک در اختیار داشته باشیم.»

رئیس‌جمهوری فرانسه، از زمان حمله روسیه به اوکراین، بارها با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، صحبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مکرون در گفت‌وگو با نمایندگان روزنامه‌های فرانسه گفت: «فکر می‌کنم به پوتین گفتم که یک اشتباه تاریخی و اساسی در قبال خودش، مردمش و تاریخ مرتکب شده است.»

فرانسه هرچند مانند سایر متحدان اروپایی خود به اوکراین کمک مالی-تسلیحاتی ارائه داده است، اما تاکنون رئیس جمهوری این کشور حاضر نشده مثل برخی دیگر از رهبران «اتحادیه اروپا»، برای نشان دادن حمایت قاطع خود از اوکراین، به کی‌یف سفر کند. هرچند اوکراین از او درخواست کرده است.

مکرون سه‌شنبه هفته پیش، بعد از اعمال بسته ششم تحریم‌های اقتصادی «اتحادیه اروپا» علیه مسکو، گفته بود در دور بعدی تحریم‌‌های احتمالی، هیچ گزینه‌ای نباید کنار گذاشته و تمامی امکان‌های موجود باید بررسی شود. 

پوتین روز گذشته کشورهای اروپایی و آمریکا را متهم کرد که با به‌‌ کارگیری سیاست‌های کوته‌بینانه، «بلوف» سیاسی زدند و موجب بحران مواد غذایی در جهان شدند.

بیشتر از جهان