آواربرداری متروپل ادامه دارد؛ تعداد جان‌باختگان به ۴۱ نفر رسید

رئیس آتش‌نشانی اهواز: به دستور وزیر کشور جست‌وجو تا حدودی تمام شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آمار جانباختگان این حادثه تاکنون ۴۱ نفر شده است.- Iranian Presidency / AFP

پس از روزها پیکر دو تن دیگر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان توسط نیروهای امدادی کشف شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آمار جان‌باختگان این حادثه تا صبح روز شنبه ۴۱ نفر شده است.

احسان عباسپور فرماندار آبادان با اشاره به این موضوع گفت: «درباره کشف ۲ جسد دیگر در نیمه شب گذشته، باید منتظر اعلام نهایی پزشک قانونی درباره هویت اجساد باشیم. به مراحل پایانی عملیات آواربرداری ساختمان متروپل نزدیک می‌شویم. نیروهای متخصص در حال جداسازی حجم گسترده‌ای از آهن و بتن از محل حادثه هستند.»

آواربرداری از خرابه متروپل کماکان ادامه دارد. یکی از فرماندهان آتش‌نشانی در متروپل با اشاره به ادامه داشتن این روند و مصدومیت تعدادی از آتش‌نشانها گفت: «درخواست داریم که هزینه‌ای بابت درمان آتش‌نشانان حاضر در متروپل گرفته نشود. یکی از آتش‌نشانان به خاطر گرد و غبار موجود در محل حادثه، دچار مشکل شده بود اما درمان وی رایگان نبود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از پایان ماموریت نیروهای این سازمان در محل حادثه متروپل آبادان بعد از ۱۳روز خبر داد و گفت: «امروز به دستور وزیر کشور جست‌وجو تا حدودی تمام شده اما چند گروه از آتش‌نشانی آبادان و چند شهر دیگر، در حال جست‌وجو هستند تا اگر پیکرهایی پیدا شد، به خانواده‌ها تحویل بدهند. قرارگاه خاتم الانبیا کار پاکسازی و تخریب بخش‌های آسیب‌دیده را آغاز کرده است.»

درحالی که آتش‌نشانی از پایان مراحل آواربرداری و بیرون آوردن پیکر کشته‌شدگان این حادثه خبر داد که روز گذشته فرماندار آبادان اعلام کرده بود که آواربرداری متروپل تا خارج‌سازی آخرین پیکر از زیر آوار ادامه خواهد داشت. احسان عباسپور در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال اعلام پایان عملیات آواربرداری در متروپل گفت: «تا خارج‌سازی پیکر آخرین نفری که در زیر آوار متروپل باقی‌مانده باشد، کار آواربرداری ادامه خواهد داشت. طبقه منفی یک در ضلع شمالی کاملا تخلیه شده است و ضلع شرقی نیز تقریبا به صورت کامل تخلیه شده است. بخش‌هایی از وسط میدان باقی‌مانده که اکنون به طبقه همکف رسیده‌اند و با تلاشی که در حال انجام است به طبقه منفی یک نیز خواهند رسید.»

از شروع عملیات آواربرداری تا به امروز صحبت‌های ضد و نقیضی در رابطه با جزئیات این عملیات در رسانه‌‌ها منتشر شده است. تا کنون مدیران مختلف شهری بارها از پایان عملیات آوربرداری سخن گفته‌اند که پس از آن با اعتراض شهروندان آبادانی و با تکذیب این خبر عملیات آواربرداری پیدا کرده است. حال باید دید که این بار آیا عملیات آواربرداری پایان می‌یابد یا خیر.