بازگشت جانی دپ به نقش‌های بزرگ سینمایی زمان می‌برد

یک کارزار آنلاین برای حذف امبر هرد از«آکوامن» نزدیک به چهار و نیم میلیون امضا جمع کرده است

جانی دپ در پرونده شکایت علیه همسر سابقش امبر هرد تقریبا به طول کامل به پیروزی رسید اما برای دیدن او در نقش‌های محبوب و موفق سینمایی  باید کمی صبر کنیم.

 دادگاه شش‌هفته‌ای با شهادت دو طرف علیه یکدیگر که جزییات و تصاویر خشونت‌آمیز و زننده‌ای را درباره روابط تیره‌شده آن‌ها پیش چشم همگان بر ملا کرد، به پایان رسید و چهره هر دو، هم برنده و هم بازنده در نظر افکار عمومی تغییر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک کارزار آنلاین برای حذف امبر هرد از قسمت دوم فیلم سینمایی «آکوامن» نزدیک به چهار و نیم میلیون امضا جمع کرده است و به نظر می‌رسد نتیجه این دادگاه و روند آن آینده کاری هرد را با مشکل روبه‌رو کند اما این به معنای بازگشت جانی دپ به گیشه نیست. کارشناسان می‌گویند با رای هیئت منصفه جانی دپ تقریبا به یک پیروزی تمام و کمال علیه همسر سابقش امیر هرد دست یافت و بیش از ده میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد اما برای بازگشت درآمدهای میلیون دلاری از نقش‌های سینمایی جدید باید کمی صبور باشد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان دادگاه یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی گفت که اکنون قرار دادن این دو در پروژه‌های میلیارد دلاری بسیار خطرناک است.

هیئت منصفه هفت نفره تنها در یک مورد از ادعاهای متقابل به نفع هرد علیه دپ رای داد. ستاره فیلم «دزدان دریایی کارائیب» رای دادگاه را به عنوان اثبات بی‌گناهی‌اش توصیف کرد و همسر سابقش گفت که این حکم یک «پسرفت» بود.

با رای هیئت منصفه هرد ملزم به پرداخت ۱۵ میلیون دلار غرامت به دپ شد که قاضی برای رعایت محدودیت‌های ایالتی در مورد خسارات تنبیهی، آن را به ۱۰٫۳۵ میلیون دلار کاهش داد. هیئت منصفه همچنین دپ را ملزم به پرداخت دو میلیون دلار غرامت به هرد کرد.

دپ کتک زدن هرد ۳۶ ساله یا هر زن دیگری را رد کرد و گفت که هرد کسی بوده که در رابطه آن‌ها رو به خشونت‌ آورد.

او به هیئت منصفه گفت که اتهامات هرد که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «آکوامن» شناخته می‌شود، به قیمت از دست دادن «همه چیز» برای او تمام شده است. فیلم جدید از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» به حالت تعلیق درآمد و بازیگر دیگری در قسمت دوم فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»، جایگزین دپ شد.

دپ که اعلام رای دادگاه را از بریتانیا تماشا می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: «شش سال پیش زندگی من، زندگی فرزندانم، زندگی نزدیک‌ترین افراد به من و همچنین زندگی مردمی که سال‌ها از من حمایت کردند و به من اعتقاد داشتند برای همیشه تغییر کرد. هیات منصفه زندگی‌ام را به من بازگرداند. سپاسگزارم. بهترین‌ها هنوز در راه است و بالاخره فصل جدیدی آغاز شده است.» بیانیه دپ با عبارت لاتین "Veritas numquam perit" به پایان رسید: «حقیقت هرگز از بین نمی‌رود.»

دپ آنجا نبود، اما هرد هنگام قرائت رای در دادگاه حضور داشت و بین دو تن از وکلای خود نشسته بود.

او در بیانیه‌ای گفت: «ناامیدی که امروز احساس می‌کنم قابل بیان نیست. قلبم شکسته است که کوهی از شواهد هم برای ایستادگی در برابر قدرت نابرابر، نفوذ و سلطه شوهر سابقم کافی نبود. من حتی بیشتر از معنایی که این حکم برای زنان دیگر دارد ناامید هستم.» او افزود: «این یک پسرفت است.»

دپ کمتر از دو سال پیش در بریتانیا، زمانی که از روزنامه سان به دلیل «کتک زن» خواندنش شکایت کرد، با نتیجه‌ای متفاوت روبرو شد. یک قاضی دادگاه عالی لندن حکم داد که او بارها به هرد حمله کرده است.

درحالی‌که ممکن است نظر اعضای هیئت‌منصفه و نظرات رسانه‌های اجتماعی در طول محاکمه به نفع دپ تغییر کرده باشد، اما این تضمینی برای بازگشت سودبخش بودن او در گیشه، به‌ویژه در میان زنان، نیست.

بیشتر از زندگی