اف‌بی‌آی:‌ حمله هکرهای تحت حمایت ایران به بیمارستان کودکان بوستون را خنثی کردیم

پلیس فدرال آمریکا پیش‌تر نیز گفته بود هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در ژوئن ۲۰۲۱ قصد حمله سایبری به یک بیمارستان کودکان را داشتند

کریستوفر ری:‌ تهدید بیمارستان کودکان بوستون یکی از نفرت‌انگیزترین حملات سایبری بود- Greg Nash / AFP

کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا (اف‌بی‌آی)، روز چهارشنبه اول ماه ژوئن، گفت هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران سال گذشته تلاش کردند به «بیمارستان کودکان بوستون»‌ حمله هکری کنند تا در روند ارائه خدمات به بیماران اختلال ایجاد شود.

ری در سخنانش در نشستی به میزبانی «کالج بوستون»، جزئیات این حمله سایبری را بیان کرد و درباره افزایش تهدید حملات سایبری دولتی، از جمله حکومت‌هایی مثل حکومت ایران، روسیه و چین علیه شرکت‌ها و زیرساخت‌های ایالات متحده آمریکا هشدار داد.

ری گفت:‌ «یکی از شرکای اطلاعاتی ما گزارشی در اختیار ما گذاشت که نشان می‌داد قرار بود به بیمارستان کودکان بوستون حمله سایبری شود، و گروه مقابله با حمله‌های سایبری ما در بوستون با توجه به فوریت مسئله، بیمارستان را در جریان گذاشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید مامورهای اف‌بی‌آی در اوت ۲۰۲۱ در مورد این مسئله با بیمارستان کودکان بوستون تماس گرفته‌اند. به گفته ری، مقام‌ها توانستند به سرعت اطلاعات لازم «برای توقف فوری خطر» را در اختیار این بیمارستان شناخته‌شده قرار دهند و جلوی تهدید را بگیرند.

کریستوفر ری، در این سخنان که بزرگ‌ترین افشاگری مقام‌های آمریکایی درباره موضوع به شمار می‌رود، گفت: «اقدامات سریع تمامی افراد ذیربط، به‌ویژه در بیمارستان، موجب شد تا هم شبکه کامپیوتری و هم بیمارانی که سلامت‌شان به آن وابسته بود، محفوظ بمانند.»

ری در ماه مارس گذشته نیز گفته بود که هکرهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در ژوئن ۲۰۲۱ یک بیمارستان کودکان را به خطر انداخته بودند؛ او در آن زمان نام بیمارستان را اعلام نکرد.

بیمارستان کودکان بوستون، یک مرکز ۳۹۵ تختخوابی است و در بیانیه‌ای تایید کرد که اف‌بی‌آی و کارکنانش «تهدید علیه شبکه بیمارستان را فعالانه خنثی کردند.»

کریستوفر ری این واقعه را «یکی از نفرت‌انگیزترین حملات سایبری که تاکنون دیده است» توصیف کرد و آن را نمونه‌ای از خطرات فزاینده حملات هکری و هکرهای تحت حمایت دولت‌ها علیه بیمارستان‌ها و دیگر مراکز ارائه خدمات زیرساختی در آمریکا، به‌حساب آورد.

ری گفت: «اگر مهاجمان سایبری به شکل هدفمند باعث تخریب شوند یا داده‌های اطلاعاتی و سیستم‌ها را برای باج‌گیری به گروگان بگیرند، می‌توانند ضربه بزرگی به ما بزنند.»

اف‌بی‌آی در نوامبر ۲۰۲۱ در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی ارسال کرد به آن‌ها درباره هکرهای ایرانی هشدار داد.

در این توصیه‌نامه آمده بود که هکرهای ایرانی در جستجوی وب‌سایت‌های جرایم سایبری برای اطلاعات حساس به سرقت رفته از شرکت‌‌های آمریکایی هستند و این داده‌ها می‌تواند در تلاش‌های بعدی هکرها علیه این شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک‌کننده باشد.

در گذشته گزارش‌هایی مبنی بر حملات هکرهای مستقر در ایران علیه شرکت‌هایی چون فیسبوک و همچنین کارکنان شرکت‌های دفاعی و هوافضای آمریکا، منتشر شده است.

همچنین گزارش‌هایی درباره حملات هکرهای مرتبط با ایران علیه افراد و نهادهای اسرائیلی نیز منتشر شده است.

بیشتر از جهان