حضور داوطلبانه کوین اسپیسی در دادگاه برای رسیدگی به اتهام آزار جنسی

در پی اتمام تحقیقات پلیس، دادستانی بریتانیا روز پنجشنبه پنج اتهام علیه اسپیسی مطرح کرد

چهار مورد از اتهام‌های آزار جنسی در رابطه با وقایعی مربوط به سه مرد است که حالا در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی‌اند - AFP

کوین اسپیسی از «حضور داوطلبانه» خود در دادگاهی در بریتانیا به اتهام تجاوز جنسی خبر داد.

دادستانی سلطنتی بریتانیا (سی‌پی‌اس) هفته پیش این بازیگر ۶۲ ساله مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» را به چهار مورد آزار جنسی و یک مورد منجر به دخول جنسی بدون رضایت متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اگر او داوطلبانه در این دادگاه حاضر نمی‌شد، در معرض خطر استرداد به بریتانیا قرار داشت.

اسپیسی در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در اختیار برنامه تلویزیونی آمریکایی «صبح بخیر آمریکا» قرار گرفت، گفت: «واقعا از بابت این بیانیه [سی‌پی‌اس] متشکرم که در آن، بادقت به رسانه‌ها و مردم یادآوری کردند که من حق دارم در دادگاهی عادلانه محاکمه شوم و تا وقتی که جرمم اثبات نشده است، بی‌گناهم.»

«از تصمیم آنان مبنی بر برداشتن گام‌های بعدی ناراحت شدم اما به محض آنکه برنامه‌ام اجازه دهد، داوطلبانه به بریتانیا خواهم رفت و از خود در برابر این اتهام‌ها دفاع خواهم کرد و مطمئنم بی‌گناهی‌ام ثابت خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی اتمام تحقیقات پلیس کلان‌شهری، سی‌پی‌اس در روز پنجشنبه پنج اتهام علیه اسپیسی مطرح کرد.

چهار مورد از اتهام‌های آزار جنسی در رابطه با وقایعی مربوط به سه مرد است که حالا در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی‌اند. یکی از این مردان این بازیگر را به دو مورد آزار در ماه مارس ۲۰۰۵ در لندن، دیگری او را به یک تجاوز در سال ۲۰۰۸ در لندن و آن دیگری او را به آزار جنسی در آوریل ۲۰۱۳ در گلوسترشر متهم کرد.

او همچنین متهم شد که اوت ۲۰۰۸ در لندن، به رابطه جنسی همراه با دخول بدون رضایت شخصی اقدام کرده است. شاکی در این اتهام همان مدعی تجاوز در سال ۲۰۰۸ است.

گاردین روز یکشنبه گزارش داد که اگر اسپیسی داوطلبانه به بریتانیا بازنگردد، با خطر استرداد روبه‌رو می‌شود. این روزنامه از قول یک مقام مسئول که با این فرایند آشنا بود، نوشت پلیس ایالات متحده ممکن است به‌زودی به نیابت از مقام‌های بریتانیا، برای دستگیری این بازیگر اعزام شود.

اسپیسی دو بار برنده اسکار شده و به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون «زیبایی آمریکایی»، «مظنونان همیشگی» و مجموعه سیاسی «خانه پوشالی» نتفلیکس شناخته‌شده است.

او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ کارگران هنری تئاتر «اولد ویک» (Old Vic) در لندن بود.

فیلم جدید این بازیگر «پیتر پنج هشت» (Peter Five Eight)- اولین نقش اصلی او در پنج سال گذشته- اوایل این ماه (مه) در جشنوار فیلم کن به نمایش درآمد.

هنگامی که خبر وارد شدن این اتهام‌ها منتشر شد، تهیه‌کنندگان این درام «نوآر» از او در برابر این اتهام‌ها دفاع کردند و گفتند «متاسفیم که افزایش منفی‌بافی رسانه‌ها با بازگشت کوین به کار هم‌زمان شد، اما این قابل پیش‌بینی بود.»

آنان افزودند: «سازندگان این فیلم درباره این اتهام‌های مختلف شایع‌شده هیچ اطلاع و نظری ندارند. ما معتقدیم دادگاه باید صحت این ادعاها را معلوم کند. پیتر پنج هشت فیلمی برای طرفدارانی است که بیشتر به هنر اهمیت می‌دهند تا به رسوایی.»

© The Independent

بیشتر از جهان