حساب‌های بانکی عبدالباقی بسته شد

بسیاری معتقدند عبدالباقی زنده است و به خارج از کشور گریخته است

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، مدعی شد تمامی حساب‌های بانکی حسین عبدالباقی، مالک برج فروریخته «متروپل آبادان»، مسدود شده و برای تامین خسارت‌های قربانیان و زیان‌دیدگان، در اختیار مقام‌های دادستانی شهر آبادان قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی تسنیم روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد، به نقل از استاندار خوزستان، نوشت به تمامی قربانیان، صاحبان خانه‌ها و مغازه‌های اطراف برج متروپل که صدمه دیده‌اند، از محل حساب‌های توقیف‌شده عبدالباقی و شرکت‌های بیمه طرف قرارداد، خسارت پرداخت خواهد شد. او همچنین وعده داد که حق و حقوق کارگرانی که در پروژه عبدالباقی کار می‌کردند نیز پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان در صحبت‌های روز سه‌شنبه‌اش، به مجموع دارایی‌های توقیف‌شده عبدالباقی، میزان خسارت‌ وارد‌شده و چگونگی و موعد پرداخت خسارت‌ هیچ اشاره‌ای نکرد.

خلیلیان در بخش دیگری از سخنانش در محل حادثه، مدعی شد که ۱۳ نفر، از جمله سه مقام ارشد شهردای آبادان، در ارتباط با فروریختن برج متروپل آبادان بازداشت و بازجویی شده‌اند.

به گفته استاندار خوزستان، علاوه بر ۱۳ نفری که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند، برخی دیگر از مقام‌های استانی که در فاصله سال‌ ۱۳۹۵ تا نیمه نخست ۱۴۰۰ در پروژه ساخت برج عبدالباقی نقش دا‌شته‌اند هم به دادسرا احضار شده‌اند و از آن‌ها تحقیق شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها یک روز پس از فرو‌ریختن ساختمان متروپل آبادان، صادق جعفری چگنی، دادستان خوزستان، مدعی شد که جسد عبدالباقی از زیر آوار ساختمان بیرون کشیده شده و شناسایی شده است، موضوعی که در رسانه‌های اجتماعی با تردید‌های بسیار جدی همراه شد.

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه در استان خوزستان، خبر دادستانی را دروغ خواندند و گفتند عبدالباقی زنده است و به خارج از کشور گریخته است.

در همین رابطه، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد، خبرگزاری ایسنا، به نقل از رئیس «بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران»، نوشت شناسایی جسد عبدالباقی از طریق نمونه‌گیری بافت‌ عضله متوفی انجام شد و با توجه به اولویت تعیین هویت، آزمایش‌های ژنتیکی خارج از نوبت انجام شد و نتایج آزمایش‌ها، با دقت ۹۹.۹۹۹۷ درصد، با هویت ژنتیکی سه فرزند عبدالباقی مطابقت دارد.

پیش‌تر، برخی کارشناسان ژنتیک تطبیق و آماده شدن نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای ظرف یک روز در ایران را «غیرواقعی» خوانده بودند.