نرگس محمدی: با معترضان آبادانی همراه شوید و صدای اعتراض خود را بلند کنید

نرگس محمدی فروریختن «برج متروپل آبادان» را مشابه شلیک موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی و سرکوب خونین آبان ۹۸ دانست

نرگس محمدی از مردم ایران خواست تا به هر شکل ممکن صدای اعتراضی خود را بلند کنند و اجازه ندهند معترضان این «فاجعه هولناک» سرکوب شوند - عکس از حساب کاربری همسر نرگس محمدی،taghirahmani38@ در اینستاگرام

نرگس محمدی، فعال سیاسی زندانی، با انتشار پیامی از زندان قرچک ورامین، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان فروریختن ساختمان متروپل آبادان، این حادثه را مشابه شلیک موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی و سرکوب خونین آبان ۱۳۹۸ دانست و آن را «زخم استبداد ناکارآمد و پرمدعا» در ایران توصیف کرد.

حساب کاربری نرگس محمدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام روز سه‌شنبه ۱۰ خردادماه، متن کامل نامه این فعال سیاسی زندانی را منتشر کرد.

در بخشی از این نامه که خطاب به مردم آبادان نوشته شده آمده است: «فروریختن ساختمان متروپل، فقط قلب شما و خانواده‌های عزادار را جریحه‌دار نکرده است. بلکه زخمی کاری بر جان تک‌تک ما برجا گذاشته است. چون زخم آبان ۹۸، مانند زخم به جا مانده از فاجعه زدن هواپیمای اوکراینی. درد این حادثه، تنها مرگ دردناک چندین انسان بی‌گناه و زحمت‌کش نیست؛ بلکه زخم استبداد ناکارآمد و پرمدعا است. زخم چپاول و تاراج و فساد و ظلم یک حکومت علیه مردم در تمام شئون زندگیشان است. استبداد ویرانگر است و حد نمی‌شناسد.»

نرگس محمدی در بخش دیگری از نامه خود، راه برون‌رفت از وضعیت کنونی در ایران و آنچه او آن را «استبداد ویرانگر» نامید، «اعتراض و مقاومت و اتحاد علیه آن» معرفی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فعال سیاسی زندانی، در بخش آخر نامه خود از مردم ایران خواست تا با مردم داغدار آبادان همراهی و همدلی داشته باشند و آنها را تنها نگذارند. 

نرگس محمدی همچنین از مردم ایران خواست تا به هر شکل ممکن صدای اعتراضی خود را بلند کنند و اجازه ندهند معترضان این «فاجعه هولناک» سرکوب شوند.

ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان فروریخت. نیروهای امدادی تاکنون اجساد ۳۴ قربانی را از زیر آوارهای برج بیرون آورده‌اند.

ظرف روزهای گذشته اعتراض‌های پرشماری در خود شهر آبادان و ده‌ها شهر دیگر ایران، نسبت به بی‌عملی و بی‌کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی در قبال فروریختن برج متروپل و برخورد‌های امنیتی با معترضان برپا شده است.

نرگس محمدی در آخرین محاکمه خود به هشت سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم شد. این فعال سیاسی هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین می‌گذارند.

نرگس محمدی پیشتر گفته بود «دادگاه انقلاب تهران» را به رسمیت نمی‌شناسد و به حکم محکومیت خود نیز اعتراض نخواهد کرد.