ستایش کیم کارداشیان از گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست

کارداشیان علاقه دارد فرزندانش با گرتا تونبرگ دیدار کنند

کیم کارداشیان و گرتا تونبرگ AFP 

کیم کارداشیان از گرتا تونبرگ ستایش کرد به این خاطر که در ۱۶ سالگی صدای مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

این ستاره تلویزیون ۳۸ ساله در گفتگو با رویترز، تونبرگ را به عنوان «خانم جوانی شجاع و بی‌نظیر» توصیف کرد.

کارداشیان ادامه داد: «او دختر جوان بی‌نظیری است و آنقدر شجاع و جسور است که جلوی بزرگ‌ترهایی که واقعا آدم را می‌ترسانند، قد علم کرده است، صداقت و شفافیت وی دقیقا چیزی است که ما بدان نیاز داریم».

ستاره سریال «پابه‌پای خانواده کارداشیان» (Keeping up with the Kardashians) که در اینستاگرام ۱۴۸ میلیون فالوئر دارد افزود که تغییرات اقلیمی «مشکلی جدی» است و او خیلی دوست دارد چهار فرزند خردسالش با تونبرگ دیدار کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی از او پرسیده شد اگر با تونبرگ سر میز شام باشد به او چه خواهد گفت، کارداشیان جواب داد خیلی دوست دارد با والدین او صحبت کند و«ببیند ایشان چگونه او را تشویق می‌کنند.آیا او همیشه این افکار را در سر داشته است؟ چگونه آنها وی را پشتیبانی می‌کنند تا کسی باشد که می‌خواهد، در صورتی که می‌دانند باید به محافل بزرگ رفته و سخنرانی کند که شخصیت‌ها و عقاید مختلفی را به زندگی او دعوت می‌شوند، آنها چگونه از پس این کار بر می‌آیند؟»

این اظهارات خانم کارداشیان بعد از سخنرانی مقتدرانه خانم تونبرگ در نشست «اقدام برای اقلیم سازمان ملل» ذکر شد که در آن وی از رهبران جهان برای عدم انجام کارهای ضروری و مناسب انتقاد کرد.

خانم تونبرگ این گونه آغاز کرد: «من نباید اینجا بایستم. من اکنون می‌بایست در مدرسه‌ام در آن سر اقیانوس می‌بودم. با این وجود اما همه شما برای بارقه‌ای امید به سمت من آمده‌‌اید؟ چگونه جرات می‌کنید؟ شما با کلمات و وعده‌های تهی خود رویاها و کودکی من را از از من دزدیدید».

این فعال مدنی سوئدی که برای نشست از سوئد تا نیویورک را با قایقی بدون آلایندگی زیست‌محیطی سفر کرد، ادامه داد: «برای بیش از سی سال است که دانش و دانشمندان در اخطار خود صریح و شفاف بوده‌اند. چگونه جرات می‌کنید از این اخطار رو برگردانید و به اینجا بیایید و بگویید به اندازه کافی کار انجام داده‌اید وقتی هنوز سیاست‌ها و راه‌حل‌های مورد نیاز در افق دید هیچ‌کس نیست».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان