بریتانیا به دنبال استرداد کوین اسپیسی از آمریکا است

اگر او به بریتانیا بازگردد، می‌تواند با وثیقه آزاد شود و به او اجازه می‌دهند به ایالات متحده بازگردد

اگر اسپیسی با استرداد مخالفت نکند ظرف چند هفته به بریتانیا باز گردانده می‌شود- AFP

مقام‌های بریتانیایی به دنبال بازگرداندن کوین اسپیسی، هنرپیشه معروف آمریکایی، از ایالات متحده‌اند تا در بریتانیا به اتهام‌ها آزار جنسی او رسیدگی شود. 

یکی از مقام‌های آشنا به این روند، به گاردین گفت بریتانیا به دنبال استرداد رسمی این بازیگر خواهد بود، مگر اینکه او تصمیم به بازگشت داوطلبانه داشته باشد.

در این راستا اداره جنایی بین‌المللی که یک واحد ویژه وزارت کشور است، به نمایندگی از پلیس و دادستانی عمل خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند ممکن است به زودی پلیس آمریکا برای یافتن اسپیسی ۶۲ ساله و بازداشت او از طرف مقام‌های بریتانیایی، اعزام شود.

سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز پنجشنبه، ۲۶ مه، اعلام کرد که پس از تحقیقات پلیس متروپولیتن، چهار اتهام آزار جنسی علیه اسپیسی را در پیوند با حمله‌های او علیه سه مرد که ادعا می‌شود بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ رخ داده است، صادر کرده است.

پیگیری استرداد رسمی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

 نیک واموس، رئیس سابق استرداد در CPS، گفت که مسئولان وزارت دادگستری ایالات متحده مدارک ارسال شده از بریتانیا را مطالعه خواهند کرد. آن‌ها باید متقاعد شوند که این جرایم صورت گرفته است. در این صورت، به افسران پلیس دستور داده می‌شود تا اسپیسی را بیابند و بازداشت کنند.

واموس گفت: «آن‌ها موظف به دستگیری او خواهند بود.»

چنانچه دادگستری ایالات متحده آمریکا مدارک را تایید کند، پلیس موظف است آقای اسپیسی را بیابد و او را به دادگاه فدرال ببرد. با این‌حال او همواره این گزینه را نیز خواهد داشت که داوطلبانه تسلیم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واموس گفت اگر اسپیسی با استرداد مخالفت نکند، ظرف چند هفته به بریتانیا بازگردانده می‌شود. اما در صورت مخالفت با استرداد، روند بازگرداندن او ممکن است ماه‌ها طول بکشد. او گفت در نظام حقوقی ایالات متحده، مقاومت در برابر درخواست استرداد، کار را برای بازگرداندن متهم سخت می‌کند.

او همچنین گفت اگر اسپیسی به شکل رسمی مسترد شود، از حمایت‌های بیشتری برخوردار خواهد شد تا اینکه داوطلبانه به بریتانیا برگردد. به عنوان مثال، تنها اتهام‌های تاییدشده در دادگاه ایالات متحده می‌تواند علیه او در بریتانیا مطرح شود.

تا زمانی که دادگاه بریتانیا به وعده‌های ارائه شده مبنی بر بازگشت او برای حضور در محاکمه باور داشته باشد، می‌توان به او اجازه داد برای کار به ایالات متحده بازگردد.

واموس گفت: «اگر او به بریتانیا بازگردد، می‌تواند با وثیقه آزاد شود و به او اجازه می‌دهند به ایالات متحده بازگردد.»

اسپیسی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ مدیر هنری تئاتر «اولد ویک» در لندن بود و منتقدان هنری بارها او را تحسین کردند. او در سال ۱۹۹۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «مظنونین همیشگی» (Usual Suspects) شد و چهار سال بعد برای نقش اصلی در فیلم «زیبای آمریکایی» (American Beauty) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. او همچنین در فیلم‌های تحسین شده‌ای مانند «محرمانه لس‌انجلس» (LA Confidential) بازی کرد و درام سیاسی «خانه پوشالی» (House of Cards) را برای نت‌فلیکس ساخت. اسپیسی تمام اتهامات مربوط به تخلف [جنسی] را رد کرده است.

بیشتر از جهان