دیدار تدارکاتی ایران و اروگوئه: وعده جدید فدراسیون فوتبال

اگر دیدار با اروگوئه نهایی شود، ایران باید سفری طولانی تا آمریکای جنوبی انجام دهد

تیم‌های ملی ایران، آمریکا و انگلیس در گروه ب رقابت‌های جام جهانی قرار دارند- فدراسیون فوتبال ایران

در حالی که ضعف فدراسیون فوتبال برای استفاده از روزهای فیفا و برنامه‌ریزی برای بازی‌های تدارکاتی، انتقادهای زیادی برانگیخته است، حسین کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، اعلام کرد که ایران در حال رایزنی برای برگزاری یک مسابقه با تیم ملی فوتبال اروگوئه است.

او در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: «کارهای لازم را پیش می‌بریم که با اروگوئه بازی کنیم. این تیم در رده‌بندی فیفا سیزدهم است و انشا‌‌الله این کار را پیش ببریم و بازی کنیم.»

به گفته کامرانی‌فر، قرار است این دیدار روز ۲۲ خرداد در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه، برگزار شود.

پیش از این نیز دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کانادا به دلیل فشار افکار عمومی لغو شد. قرار بود آن دیدار در شهر ونکوور کانادا برگزار شود، اما انتقاد گسترده مردم در داخل و خارج از کشور باعث شد تا این دیدار در نهایت لغو شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از انتقادهایی که پس از لغو مسابقه با کانادا به فدراسیون فوتبال ایران وارد شد، این بود که چرا ایران باید برای انجام یک دیدار دوستانه، به سفری طولانی تا کانادا برود، آن هم در حالیکه جام جهانی در قطر برگزار می‌شود و آب و هوای این دو منطقه با هم تفاوت بسیاری دارد.

اما حالا بار دیگر فدراسیون در نظر دارد تا دیداری تدارکاتی با اروگوئه و در آمریکای جنوبی انجام دهد که اگر نهایی شود، آن هم نیازمند سفری طولانی است. از سوی دیگر، اروگوئه از نظر سبک بازی به هیچ یک از تیم‌های هم‌گروه ایران در جام جهانی شباهت ندارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که گزینه‌های محدود فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی و آشفتگی مدیریتی، باعث شده است که هر گزینه‌ای را قبول کنند.

تیم‌های ملی ایران، آمریکا، و انگلستان در گروه دوم یا گروه ب رقابت‌های جام جهانی قرار دارند.

تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از این هرگز مقابل انگلستان بازی نکرده است و ۳۰ آبان در نخستین بازی خود در جام جهانی پیش رو، باید به مصاف این تیم ریشه‌دار و قدرتمند اروپایی برود. بازی دوم ایران، روز چهارم آذر مقابل آمریکا، و بازی سوم، با تیم دیگری از گروه ب که هنوز مشخص نشده است، خواهد بود.

ایران پیش از این در جام جهانی ۹۸ فرانسه، با آمریکا دیدار کرد و توانست این تیم را  ۲ بر یک شکست دهد.

بیشتر از فوتبال