خوش‌‌پوش‌ترین ستارگان هفته دوم جشنواره کن

فرش قرمز هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن فرانسه میزبان ستاره‌های مد و سینما

شارون استون، ان هتوی و آدریانا لیما جزو خوش‌پوش‌ترین ستارگان امسال جشنواره کن بودند - Combo/ AFP

جشنواره سینمایی کن، به همان اندازه که برای جوایز ارزنده و معرفی بهترین فیلم‌ها و عوامل آن‌ها به جهان مشهور است، در دنیای مد نیز، از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین سبک‌ها و دوخت‌های لباس خوش‌نام‌ترین طراحان گرفته تا گران‌بهاترین جواهرات از معتبرترین نشان‌های تجاری در دنیا، سالانه زرق و برق خود را به رخ می‌کشد.

در هفته دوم جشنواره کن ۲۰۲۲ و نزدیک شدن به پایان این دوره، نه تنها چیزی از درخشش ستارگان دنیای سینما و مد روی فرش قرمز آن کم نشد که برخی ستارگان با درخشش بیشتری هم ظاهر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مردم و دنبال‌کنندگان اخبار مربوط به جشنواره کن و طرفداران سینما، از آغاز جشنواره امسال تا انتهای آن شاهد حضور ستارگانی بودند که با انتخاب پوشش‌های متفاوت، جنجال به پا کردند: از «ان هتوی» با لباس ­شب آرمانی سفیدش گرفته تا آدریانا لیما و بلا حدید.

۱. ان هتوی

ان هتوی که نخستین حضورش در جشنواره کن با عنوان تازه‌ترین سفیر جهانی جواهرات بولگاری همراه بود، با لباس‌شب سفیدرنگ بدون بند «آرمانی» در مقابل دوربین عکاسان ایستاد. هتوی با این پیراهن همه را یاد شخصیت این بازیگر در فیلم «دفتر خاطرات شاهدخت» انداخت.

این بازیگر ۳۹ ساله با پیراهن دنباله‌دار زیبا، کفش‌های پاشنه‌بلند نقره‌ای سانتونی، و گردنبند ۱۰۷.۱۵ قیراطی بولگاری آنقدر باشکوه به‌نظر می‌رسید که چند روز متوالی در صدر اخبار مد قرار گرفت.

۲. آدریانا لیما

آدریانا لیما، سوپرمدل ۴۰ ساله که در سال ۲۰۱۷ لقب «گران‌ترین فرشته ویکتوریا سیکرت» را کسب کرد، با پیراهن مشکی بالمین که سرشانه‌های برجسته و آستین‌های بلند و شکافی روی شکم باردارش داشت، یادآور سبک ریحانا در دوران آبستنی‌اش بود.

۳. بلا حدید

این مدل ۲۵ ساله که با هر بار حضور در نمایشگاه‌های مد و البته جشنواره‌ها غوغای تازه‌ای به پا می‌کند، این بار با انتخاب لباس‌شب‌های قدیمی و کلاسیک و به‌گونه‌ای به‌روز کردن طراحی‌های قدیمی بزرگ‌ترین طراحان جهان، در جشنواره کن امسال خبرساز شد. او که برای اکران فیلم «بی‌گناه» روی فرش قرمز این مراسم پا گذاشته بود، چندین دست لباس از آرشیو ورساچه، گوچی و شنل را در چند نوبت مختلف پوشید که آخرین لباس، پیراهن بلند و سفیدی با طراحی تام فورد، با سوراخی در پهلوی آن بود که حلقه‌ای طلایی را از زیر لباس به نمایش می‌گذاشت.

۴. شارون استون

ستاره قدیمی اما همچنان درخشان سینمای هالیوود که بیشتر او را از فیلم «غریزه اصلی» و حضور این بازیگر در جشنواره کن سال ۱۹۹۲ به یاد داریم، برای نمایش فیلم «الویس» در هفتادوپنجمین دوره این جشنواره، با پیراهن‌های زیبای دولچه‌گابانا شرکت کرد. استون که پس از ۲۰ سال به جشنواره سینمایی کن پا می‌گذاشت، چنان بازگشت باشکوهی داشت که همگان را یاد جذابیت بی‌اندازه این ستاره در زمان جوانی انداخت.

۵. جو آلوین

این هنرمند ۳۱ ساله خوش‌تیپ که بسیاری او را پیش از آنکه با هنرش بشناسند، در کنار تیلور سویفت دیده‌اند و دوست‌پسر او می‌شناسندش، جشنواره کن امسال را با خوش‌پوشی بریتانیایی‌اش رنگ دیگری بخشید. او که نقش مقابل مارگرات کوالی را در فیلم «ستارگان نیم‌روز» ایفا کرده است، با کت و شلوار سلین‌هوم با ترکیب رنگ‌های مشکی و کرم روی فرش قرمز کن ظاهر شد.

۶. کریستن استوارت

بازیگر آمریکایی سری فیلم‌های پرطرفدار «گرگ و میش» که همیشه با ظاهر متفاوت خود در جشنواره‌ها طرفدارانش را غافلگیر می‌کند، این بار کت و شلوار قرمزرنگ چهارخانه‌ای از نشان تجاری «شنل» بر تن داشت و بیشتر دکمه‌های آن را باز گذاشته بود.

این بازیگر ۳۲ ساله ظاهرش را با چکمه‌های پاشنه‌بلند بزرگ مشکی و عینک شفاف زردرنگی کامل کرده بود.

۷. دایان کروگر

دایان کروگر، بازیگر و مدل مشهور آلمانی که جدا از حضور در نمایشگاه‌های مد و بازی در فیلم‌های سینمایی، با داوری در مسابقات استعدادیابی و مد در ذهن بسیاری حک شده است، با پیراهن قرمزش حضور پررنگی در جشنواره کن امسال داشت. این هنرمند ۴۵ ساله با لباس‌شب قرمز پشت‌گردنی اسکار د لا رنتا و دامن پف‌دار بلند آن، مانند شاهدخت‌های قصه‌ها در صندل‌های پاشنه‌بلند طلایی‌اش روی فرش قرمز کن قدم زد. در هماهنگی با این لباس، او گردن‌بند پهنی هم بر گردن آویخته بود و النگوهایی از چاومت بر دست داشت.

۸. والیس دی

از آن‌جا که این بازیگر انگلیسی ۲۷ ساله پیش از این در دنیای مد فعال بوده است، خوب می‌داند چطور لباس بپوشد و چه آرایشی برای چهره زیبای او مناسب‌تر است. او با لباس‌شب کوکوللی شاهین نقره‌ای رنگش که یقه‌ای باز داشت و از دو طرف پهلوها برش می‌خورد، یک جفت دستکش بلند و هماهنگ با پیراهنش پوشیده بود که شکوهی کلاسیک به ظاهر او می‌بخشید.

۹. آلتون میسون

حضور بازیگر جوان فیلم «الویس» روی فرش قرمز کن توجه بسیاری را به خود جلب کرد و خبرنگاران مجلاتی مثل ووگ را به آن واداشت که درباره انتخاب لباس او برای کن سوالاتی بپرسند. میسون که او نیز پیش از این بیشتر به عنوان مدل شناخته می‌شد و نخستین مدل سیاه‌پوست مرد در نمایش مد شنل محسوب می‌شود، پوشش کاملا متفاوتی از پرسیا، طراح پاریسی، به تن داشت:

کتی با شانه‌های بزرگ و برجسته و یقه‌ای بسیار پهن که از کمر باریک می‌شد، پیراهن سفیدی زیر آن که آستین‌های بلندش از زیر کت بیرون زده بود، به همراه شلواری گشاد و بلند که پاچه‌های آن روی کفش‌های براق این بازیگر می‌افتاد.

او به مجله ووگ گفت که این ترکیب لباس را برای ادای احترام به شخصیت «ریچارد کوچک» در فیلم به تن کرده است. او نقش هنری لیتل ریچارد، خواننده افسانه‌ای راک‌اندرول را بازی می‌کند.

۱۰. وینی هارلو

وینی هارلو، مدل کانادایی-جامائیکایی با پیراهنی روی فرش قرمز کن قدم زد که همه را یاد پری قصه‌ها می‌انداخت. این مدل ۲۷ ساله که سخنگوی اختلال پوستی پیسی نیز هست، لباس‌شب بدون بندی از آف‌وایت به رنگ صورتی روشن با دامن پف‌دار توری پوشیده بود و با گوشواره‌ها، گردن‌بند و النگوهای طلا این ظاهر را زینت می‌بخشید.

بیشتر از مُد و زیبایی