حمایت کیم کارداشیان از عفو یک محکوم به حبس ابد

پرونده برندن دسی سوژه مستند نتفلیکس به نام «خلق یک قاتل» است

AFP combo 

کیم کارداشیان از تلاش‌های برندن دسی برای مورد عفو قرار گرفتن، حمایت کرد. برندن دسی یکی از شخصیت‌های پرونده‌ای است که در مستند «خلق یک قاتل» مورد بررسی قرار گرفته است.

این ستاره تلویزیونی که سابقه حمایت از زندانیانی که به نظرش سزاوار آزادی هستند را در کارنامه خود دارد در یکی از توییت‌های اخیر خویش از فرماندار ایالت مریلند درخواست کرد تا توجه ویژه‌ای لخ پرونده دسی بکند.

او خطاب به تونی اِوِرز، فرماندار دموکرات مریلند که در ماه ژانویه به این منصب تکیه زد نوشت: «فرماندار اورز لطفا این نامه را بخوانید».

کارداشیان علاوه بر این پیام، گزارشی خبری را به اشتراک گذاشت که شامل یک نامه به خط دسی بود که در آن از آقای اورز درخواست عفو می‌کند.

دسی در ۱۷ سالگی به پلیس گفت که در تجاوز و قتل ترسا هالبک در سال ۲۰۰۵، به دایی خود،‌ استیون اَوِری، کمک کرده است. او پس از این اظهارات به حبس ابد محکوم شد.

این پرونده در سریال مستند ساخته نتفلیکس بر اساس جرایم واقعی با نام «خلق یک قاتل» به تصویر کشیده شد.

آقای اوری درخواست محاکمه مجدد داشته ولی موفق نبوده است. در عین حال، وکلای آقای دسی مدعی شده‌اند موکل ایشان معلول ذهنی است و فریب خورده تا اعتراف کند.

در بخشی از نامه دسی به فرماندار اورز آمده است: «من به شما می‌نویسم تا درخواست عفو کنم چرا که بی‌گناهم و می‌خواهم به خانه برگردم».

طبق قانون دفتر آقای اورز، افرادی که در حال گذراندن دوران حبس خود هستند، نمی‌توانند مورد عفو واقع شوند. بر این اساس شاید شانس آقای دسی برای عفو گرفتن خیلی کم باشد ولی وکلای او اظهار امیدواری کرده‌اند که آقای اورز متقاعد خواهد شد در این باره استثنایی قائل شود.

نماینده آقای اورز به «تی‌ام‌زی» گفت فرماندار از حمایت خانم کارداشیان از آقای دسی باخبر است ولی پرونده دسی همانند سایر درخواست‌ها بررسی خواهد شد.

پیش از این خانم کارداشیان از آلیس ماری جانسون، زنی که محکوم به ۲۱ سال حبس برای ارتکاب جرمی غیرخشونت‌آمیز در ارتباط با موادمخدر بود، حمایت کرده بود. مجازات وی سال گذشته کاهش پیدا کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر