تداوم اعتراض‌ها و سرکوب‌های حکومتی در ایران

شاهزاده رضا پهلوی: در حالی که معترضان در ایران فریاد می‌زدند «تیراندازی نکن»، نیروهای امنیتی حکومت به سویشان شلیک کردند

ماموران امنیتی و نظامی حکومت ایران از گاز اشک‌آور، گلوله ساچمه‌ای و سلاح گرم برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان استفاده کردند - انصاف‌نیوز

در ادامه اعتراض‌های ضد‌حکومتی در آبادان و چند شهر دیگر ایران، شامگاه جمعه نیروهای امنیتی حکومت ایران، با همراهی ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی، با معترضان درگیر و شماری از معترضان بازداشت و مجروح شدند.

بر اساس تصاویر و ویدئوهایی که شامگاه جمعه ششم خردادماه ۱۴۰۱ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، تظاهرات ضد حکومتی، در همراهی با مردم داغدار شهر آبادان، دستکم در شهرهای اهواز، ماهشهر، بوشهر، شاهین‌شهر و امیدیه برپا شد.

ویدیوها و تصاویر منتشر شده اعتراض‌های شامگاه جمعه نشان می‌دهد که ماموران امنیتی و نظامی حکومت ایران از گاز اشک‌آور، گلوله ساچمه‌ای و سلاح گرم برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان استفاده کردند.

در خود شهر آبادان، هزاران معترض شامگاه جمعه با تجمع در خیابان‌های مرکز شهر آبادان نسبت به بی‌عملی و بی‌کفایتی مسئولان دولتی جمهوری اسلامی در قبال فروریختن برج متروپل آبادان و برخورد‌های امنیتی روزهای گذشته اعتراض کردند.

شاهزاده رضا پهلوی، بامداد شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز شامگاه جمعه نوشت: در حالی که معترضان در ایران فریاد می‌زدند «تیراندازی نکن»، نیروهای امنیتی به سوی آنها شلیک کردند.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از پیام بامداد شنبه خود از رسانه‌های بین‌المللی خواست اخبار و گزارش‌های اعتراضات ضد حکومتی ایران را پوشش دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در میان تجمع‌کنندگان و معترضان شهر آبادان، شمار زیادی کودکان و نوجوانان دیده می‌شوند. در چند ویدئو هم صدای ممتد تیراندازی شنیده می‌شوند. 

در تجمع ضدحکومتی شامگاه جمعه شهر اهواز، گروهی از معترضان شعار «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست» سر دادند.

ظهر روز دوشنبه، ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان فروریخت. تاکنون بر اساس گزارش‌های رسمی و دولتی اجساد ۲۶ تن از زیر آوار خارج شده است.

قدرت الله محمدی، فرمانده عملیات آواربرداری ساختمان متروپل، روز جمعه گفت عملیات آواربرداری تا روز یک‌شنبه ادامه می‌یابد.