دادستان خوزستان: آزمایش دی‌ان‌ای عبدالباقی تایید شد

بسیاری معتقدند خبر کشته شدن عبدالباقی دروغ است

در پی فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان و اعلام مسئولیت حسین عبدالباقی مالک آن، بلافاصله خبری مبنی بر کشته شدن او در همین واقعه منتشر شد، موضوعی که به شهادت مردم حاضر در صحنه سوال‌برانگیز است. در همین راستا طی دو روز اخیر، مردم بارها در اعتراض‌ها و تظاهرات خود خبر درگذشت عبدالباقی را نپذیرفتند. اما حالا صادق جعفری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، گفت: «هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی نیز تایید شد.»

به گزارش ایسنا، او با ادعای اینکه «پیش‌تر جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت‌نگاری، هویت وی را تایید کرده بود»، افزود: «با توجه به اینکه آزمایش دی‌ان‌اِی (DNA) یک از معتبرترین روش‌های تشخیص هویت افراد است، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.»

او روز سه‌شنبه سوم خرداد همین خبر را اعلام کرد و گفت: «عبدالباقی در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و در جریان این حادثه جان خود را از دست داد».

این در حالی است که روز دوشنبه، ساعتی پس از ریزش برج متروپل، خبرگزاری‌ها از بازداشت مالک آن به دستور دادستان ویژه خبر داده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعلام شناسایی جسد عبدالباقی با تردید‌ها و تشکیک‌های بسیاری در رسانه‌های اجتماعی همراه بود و بسیاری معتقدند این خبر دروغ است و مالک این برج زنده است.

در رسانه‌های اجتماعی حتی تصویری منسوب به حسین عبدالباقی منتشر شده که در کنار خرابه‌های برج متروپل دیده شده است.

برخی کاربران هم گفتند عبدالباقی با استفاده از نفوذ خود توانست متواری شود و خبر کشته شدن او درست نیست.

روز دوشنبه دوم خرداد، ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در شهر آبادان فروریخت و تعداد زیادی زیر آوارهای این ساختمان ماندند. طبق آمار اعلام‌شده تا روز پنجشنبه ۵ خرداد، ۱۹ نفر در این حادثه کشته شدند و روند آواربرداری در این محل همچنان ادامه دارد. تعداد مصدومانی که تاکنون از زیر آوار این ساختمان بیرون کشیده شده‌اند ۳۷ نفر بوده است.

گفته می‌شود هنوز افراد دیگری نیز زیر آوارند که البته مشخص نیست زنده مانده‌اند یا خیر.