سنگ‌اندازی‌های ترامپ در روند تحقیقات استیضاح

کاخ سفید می‌گوید با تحقیقات استیضاح همکاری نخواهد کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حین کنفرانس خبری. وی مداخله نظامی این کشور در خاورمیانه را اشتباه‌ترین تصمیم‌ها اعلام کرد.
Brendan Smialowski / AFP

گوردون ساندلند، سفیر دونالد ترامپ به اتحادیه اروپا، از شهادت دربرابر کنگره درباره نقش خود در رسوایی اوکراین، باز داشته شد. رئیس‌جمهور همزمان با مسدود کردن تلاش کنگره برای بررسی پیام‌های کوتاه محکمه‌پسند میان آقای ساندلند با یک نماینده دیپلمات دیگر، کرت والکر، تحقیقات استیضاح را «دادگاه کانگرو» نامید. [دادگاه کانگرو استعاره از دادگاهی است که وقعی به قوانین و اصول حقوقی نمی‌نهد و به محاکمه صوری متهمان می‌پردازد. در تاریخ «دادگاه‌های مردم» حزب نازی معروف‌ترین نمونه چنین دادگاهی هستند.]

در همین حین، رییس‌جمهور از جانب جمهوری‌خواهان ارشد نیز به خاطر اعلام خروج نیروهای نظامی ایالت متحده از شمال سوریه، مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که متحدان امریکا در جنگ با داعش، یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه را در معرض تجاوز ترکیه تنها رها کرده است.اقدامی که توسط سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، عملی «کاملا دیوانه‌وار» توصیف شده است و از قرار معلوم مقامات ارشد نظامی خود آقای ترامپ را نیز کاملا بهت‌زده کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دریادار جیمز استاوریدیس به ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) گفت: «همه کاملا مات و مبهوت این اقدام شده‌اند، این را به عنوان یک واقعیت خدمت‌تان عرض می‌کنم. هیچ‌کس انتظار آن را نداشت. مشکل واقعی وقتی پیش می‌آید که تلاش می‌کنید نه فقط سیاست خارجی بلکه عملیات‌های نظامی را هم هدایت کنید».

رییس‌جمهور امروز همچنین با شهردار مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا نیز بر سر هزینه تامین امنیت گردهمایی انتخاباتی وی در روز پنج‌شنبه در این شهر، به بحث و جدال پرداخت.

نهایتا، کاخ سفید نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان فرستاد و گفت آنها با تحقیقات استیضاح همکاری نخواهند کرد. دفتر خانم پلوسی تایید کرد که این نامه را دریافت کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent