کره شمالی همزمان با سفر آسیایی بایدن سه موشک بالستیک آزمایش کرد

درباره آزمایش موشکی کره شمالی در جریان سفر بایدن به آسیا هشدار داده شده بود

کیم جونگ اون هشدار داده بود که با توجه به تعلیق مذاکرات با آمریکا، قصد دارد زرادخانه هسته‌ای این کشور را توسعه دهد-JUNG YEON-JE / AFP

در حالی که جو بایدن برای نخستین بار در طول دوره ریاست‌جمهوری خود به آسیا سفر کرده بود، کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست‌کم سه موشک بالیستیک به سمت شرق پرتاب کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد، این موشک‌ها از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شدند.

مقامات هفته گذشته درباره آمادگی‌های کره شمالی برای آزمایش موشک قاره‌پیما همزمان با سفر آسیایی بایدن هشدار داده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن و همتای او در کره جنوبی اوایل هفته ملاقات کردند و بر برگزاری مانور نظامی مشترک، تعهد واشنگتن بر استقرار امتیازات استراتژیک این کشور در منطقه شامل هواپیماهای بمب افکن دوربرد، زیردریایی‌های مجهز به موشک یا ناوهای هواپیمابر، تاکید کردند. 

پنجشنبه دو هفته پیش، کره شمالی یک موشک بالیستیک دیگر را آزمایش کرد. این موشک به سوی دریای ژاپن شلیک شده بود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ماه گذشته هشدار داده بود که با توجه به تعلیق مذاکرات با آمریکا، قصد دارد زرادخانه هسته‌ای این کشور را توسعه دهد. رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی ضمن تعهد واشینگتن به خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ، گفت دیدار با رهبر کره شمالی مشروط به صداقت او است.

همزمان برخی گزارش‌ها از آمادگی کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، پیونگ یانگ در حال انتخاب تاریخ آزمایش جدید هسته‌ای است و در حال حاضر مقدمات آن را آماده می‌کند.

بیشتر از جهان