شانس درمان اوتیسم، اسکیزوفرنی و آلزایمر افزایش یافت

دانشگاه تل‌آویو بر روی یافتن درمانی برای اختلال‌های مغزی کار می‌کند

ایلیانا گوزس مدیر مرکز مطالعات مغز در دانشگاه تل‌آویو است- Jesse Grant  / Getty Images via AFP

پژوهشگران دانشگاه تل‌آویو سازوکار مشترک میان جهش‌های ژنتیکی مرتبط با اوتیسم، اسکیزوفرنی، آلزایمر و دیگر اختلال‌های مغزی را کشف کردند.

تیم پژوهشی به مدیریت پروفسور ایلیانا گوزس، همچنین دریافته است که داروی آزمایشی به نام داوونتیاد که قبلا در آزمایشگاه پروفسور گوزس تولید شده بود، روی جهش‌های ژنتیکی در حیوانات موثر بوده است و شاید برای درمان علائم نادری که کارکرد مغز را مختل می‌کند، مفید باشد.

تحقیق فوق در نشریه علمی «مولکولار سایکایتری» منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور گوزس در بیانیه‌ای که دانشگاه تل‌آویو منتشر کرد، گفت:‌ «کشف کردیم که در برخی جهش‌ها، یک بخش افزوده به پروتئین از آن محافظت می‌کند و آسیب ناشی از اتصال به یک مرکز کنترل سیستم نورونی را کاهش می‌دهد.»

او همچنین گفت:‌ «می‌دانیم که این مرکز کنترل جدید روی پروتئین موسوم به شانک۳ (SHANK3) یافت شده است- که پروتئینی است که تحقیقات بسیاری درباره جهش‌های مرتبط با اوتیسم و اسکیزوفرنی روی آن انجام شده است».

پروفسور ایلینا گوزس افزود: «ما نتیجه گرفته‌ایم که امکان اتصال به شانک۳ (SHANK3) و دیگر پروتئین‌های مشابه نوعی محافظت علیه تاثیرهای مخرب جهش به وجود می‌آورد.»

ایلیانا گوزس از گروه ژنتیک مولکولی انسانی و بیوشیمی در دانشکده پزشکی سکلر و عصب‌شناسی سگل، و همچنین مدیر مرکز مطالعات مغز در دانشگاه تل‌آویو است.

بیشتر از علوم