چهار هزار تن از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی خارج زندگی می‌کنند

به گفته رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران، هیچ یک از افرادی که در اروپا و آمریکا بزرگ شده‌اند در ایران نباید مدیر شوند

مرتضی میریان، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، گفت حدود چهار هزار تن از فرزندان مقام‌ها و مسئولان نظام جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند. به گفته رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران، هیچ یک از این افراد نباید در ایران مدیر شوند.

میریان روز سه‌شنبه سوم خردادماه در یک برنامه زنده تلویزیون دولتی ایران هشدار داد لازم است که سازوکاری تهیه شود که افرادی که از بچگی در خارج از کشور بزرگ شده‌اند در آینده هیچ مسئولیت «مدیریتی» نداشته باشند. او خواهان اجرای مدیریت «انقلابی» و «جهادی» در ایران شد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسدارن، زندگی فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را با زندگی در عراق، در میانه جنگ، مقایسه کرد.

میریان مدعی شد که در زمان جنگ ایران و عراق، هیچ یک از فرزندان مسئولان نظام جمهوری اسلامی در عراق، در کنار صدام حسین، رئيس جمهور اسبق عراق، زندگی نمی‌کرد.

رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تلویزیون دولتی ایران، ضمن تکرار نقل قولی از روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، گفت این افرادی که در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی تربیت می‌شوند حتی نباید مدیریت یک دبستان را داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، این افراد که در خارج از کشور تربیت شده‌‌اند، در آینده کشور را به «دامن دشمن» خواهند انداخت.

طی سال‌های گذشته گزارش‌های پرشماری از زندگی مرفه فرزندان و خانواده‌ه‌های مقام‌های جمهوری اسلامی در برخی از شهرها گران‌‌‌قیمت اروپا و آمریکای شمالی منتشر شده است.

بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی از پاسخ‌گویی درباره زندگی فرزندان و اعضای خانواده‌ خود در اروپا و آمریکای شمالی طفره رفته‌اند. برخی دیگر نیز مانند معصومه ابتکار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفته‌اند فرزندان آنها زندگی و برنامه‌های «شخصی» خود را دارند و با تلاش خودشان به موقعیت خاصی رسیده‌اند.

ماه گذشته نیز سفر اعضای نزدیک خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، به ترکیه برای خرید لباس و خانه، موسوم به «سیسمونی گیت»، بسیار خبرساز شد. نزدیکان قالیباف نیز این سفر را «شخصی» توصیف کردند و گفتند: مگر مردم خودشان خانه و لباس نمی‌خرند؟

بسیاری از فعالان مخالف نظام جمهوری اسلامی نیز خواهان اعمال فشار بر دولت‌های غربی برای جلوگیری از ورود اعضای خانواده مسئولان جمهوری اسلامی به کشورهای اروپای و آمریکای شمالی یا سرمایه‌گذاری آنها در این کشورها هستند.