برج بیگ‌ بن دوباره نمایان شد

برداشتن اولین بخش داربست‌ها لحظه‌‌ی مهمی در این پروژه است

نمایی از برج بیگ بن در لندن
Chris J Ratcliffe / AFP

نوک برج بیگ بن پس از ماه‌ها کار ساختمانی بر روی مخروط این برج که نماد مجلس نمایندگان هم هست نمایان شد. این برج مدت‌ها بود که کاملاً پشت داربست‌‌ها پنهان شده بود. 

نمای این برج ۹۸ متری که از زمان ساخت‌اش در سال ۱۸۵۶ به نماد ملی  تبدیل شده به علت پیش‌رفت عملیات بازسازی بنای تاریخی‌اش از انظار عمومی پنهان بوده است.

حالا از نمای بازسازی شده‌ی مخروط برج و سقف این بنای درجه یک میراث جهانی یونسکو طی پنج هفته‌ی آینده کم‌کم رونمایی خواهد شد. اولین نتایج عملیات ساختمانی در روز ۷ اکتبر پدیدار خواهد شد.

آدام واتروبسکی معمار ارشد این پروژه گفت: «لحظه‌ی برداشتن اولین بخش داربست‌ها لحظه‌‌ی مهمی در این پروژه است»

«داریم به پایان این پروژه نزدیک می‌شویم و مردم دوباره می‌توانند از تماشای این نماد ملت ما و نماد مردم‌سالاری لذت ببرند».

«ابتکار و زحمت زیادی به خرج داده‌ایم تا به این مرحله رسیده‌ایم. با این حال کارهای زیادی هم مانده. بهتر است دست نگه داریم و بایستیم و تماشا کنیم تا به حال چه کرده‌ایم و کار به کجا رسیده».

 

 

نام بیگ بن را اولین بار بر روی زنگ‌خانه‌ی درون برج نهادند، اما از آن به بعد به مخروط نوک آن که پهلو به پهلوی کاخ «وست مینیستر» است نیز بیگ بن می‌گویند. نام اصلی این برج ساعت‌دار برج الیزابت بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رونمایی تدریجی از این برج نشان دهنده‌ی میزان پیش‌رفت در بازسازی آن است که در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا سال ۲۰۲۱ پایان یابد.

شارلوت کلاوتن مدیر ارشد این پروژه افزود: «برداشتن تدریجی داربست‌ها بخشی از تعهدات ماست تا بدین ترتیب تا جایی که ممکن است قسمت‌های بیشتری از این بنای نمادین در معرض دید عموم قرار گیرد».

ما هم مانند همه‌ی جهانیان این برج و ساعت‌اش را دوست داریم و می‌دانم همه‌ی اعضای این گروه از این که بخت کار کردن در این پروژه نصیب‌شان شده بسیار خوش‌حال‌اند.

و حالا بالاخره می‌توانیم کمی بیشتر از نتایج کارمان را نشان عموم بدهیم».

در ماه اوت ۲۰۱۷ به دلیل بازسازی بنا زنگ برج را از کار انداختند‌، ولی در ماه نوامبر همان سال فوراً آن را دوباره به راه انداختند و در روز ترک‌مخاصمه(جنگ‌جهانی اول) به صدا درآمد.

از آن روز به بعد فقط در مناسبت‌های خاص از زنگ استفاده می شود و در سال ۲۰۲۱ قرار است دوباره به طور کامل آن را به کار گیرند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان