آمریکا نیروهای خود را در اروپا افزایش می‌دهد

۲۰ کشور بسته‌های کمک امنیتی جدید برای اوکراین ارسال کرده‌اند

از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، غرب تحریم‌های گسترده اقتصادی بر ضد مسکو اجرا کرده است- AFP

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، اعلام کرد که تعداد نظامیان این کشور در اروپا افزایش یافته است و از ٧٨ هزار نفر در پاییز گذشته، به ١٠٢ هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است. به گفته او، ١٥ هزار نیروی نظامی و ١٢ اسکادران جنگنده هوایی در منطقه حضور دارند.

به گزارش العربیه، در نشست مجازی که برای بررسی وضعیت اوکراین تشکیل شده بود، پنج کشور اتریش، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، ایرلند، و کوزوو هم حضور یافتند و به فهرست حامیان اوکراین اضافه شدند.

هم‌زمان، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز از کشورهایی که به تعهدات خود در حمایت از اوکراین پایبندند و برای این کشور بسته‌های تسلیحاتی ارسال می‌کنند، قدردانی کرد. او دانمارک را به دلیل ارسال موشک هارپون که امکان دفاع از سواحل اوکراین را فراهم می‌کند، ستود.

 او همچنین گفت که جمهوری چک به اوکراین هلیکوپترهای تهاجمی، تانک، و سیستم‌های راکتی می‌دهد.

وزیر دفاع ایالات متحده در جریان نشست مجازی با متحدان خود در روز دوشنبه، اعلام کرد که حدود ٢٠ کشور بسته‌های کمک امنیتی جدید برای اوکراین ارسال کرده‌اند.

 آستین پس از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین، به خبرنگاران گفت: «کشورهایی که بسته‌های جدید را اعلام کردند، مشتمل بودند بر ایتالیا، دانمارک، یونان، نروژ، و لهستان.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، اعلام کرده بود که آلمان بودجه صندوق پشتیبانی نظامی‌ خود را از کشورهای خارجی، به دو میلیارد یورو افزایش می‌دهد و بخش وسیعی از این میزان، خرج خرید تسلیحات برای اوکراین خواهد شد.

همچنین، رویترز گزارش داده است که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته از کمک ۵۰۰ میلیون یورویی به اوکراین خبر داد و افزود: «این کمک پیش از پرداخت باید به تایید اتحادیه اروپا برسد.»

از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، غرب تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه مسکو اجرا کرده است. از سوی دیگر، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از کی‌یف همچنان در دستور کار اروپا و ایالات متحده قرار دارد.

رهبران کشورهای غربی بارها به پوتین هشدار داده‌اند که هر چه زودتر به جنگ پایان دهد. با این حال، رئیس جمهوری روسیه هنوز به درخواست‌های کشورهای غربی برای پایان جنگ پاسخی نداده است.

بیشتر از جهان