تهمت و افترا از سوی مخالفان سیاسی، زندگی ایلهان عمر را به هم ریخت

مانند همه ازدواج‌ها، این موضوع شدیداً شخصی است و خانواده دوران سختی را می‌گذرانند

ایلهان عمر نماینده دموکرات کنگره آمریکا
Adam Bettcher / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

ایلهان عمر گفته است که تهمت و افترا از سوی مخالفان سیاسی در پایان دادن به ازدواج وی نقش داشته است.

این نماینده دموکرات کنگره روز جمعه، با ذکر اینکه به هم خوردن رابطه‌شان درست شدنی نیست، پرونده طلاق از همسرش احمد هیرسی را به جریان انداخت.

این زوج در سال ۲۰۱۸ به طور قانونی ازدواج کردند، اما سال‌ها با هم زندگی کرده و سه فرزند مشترک دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمی دریگز، وکیل خانم عمر گفت: «مانند همه ازدواج‌ها، این موضوع شدیداً شخصی است و خانواده دوران سختی را می‌گذرانند».

او گفت: «سال‌هاست که ایلان و احمد هدف تهمت و افترا از سوی مخالفان سیاسی و رسانه‌ها هستند. این تاثیر قابل توجهی بر ایلان، احمد و سه فرزند آنها گذاشته است».

آقای دریگز افزود که نماینده کنگره از مینه سوتا تقاضا دارد حریم خصوصی‌اش حفظ شود و اظهارنظر بیشتری ندارد. پرونده طلاق بیش از یک ماه پس از اینکه بت ماینت، از ساکنان واشنگتن دی سی، در دادگاه ادعا کرد که این سیاستمدار با همسرش رابطه دارد، به جریان افتاد.

خانم ماینت در اوراق طلاقی که در اوت ۲۰۱۹ تحویل دادگاه شد، گفته است همسرش به او گفت که عاشق یک فردی در حزب دموکرات است و به ازدواجش با او به خاطر خانم عمر پایان می‌دهد.

تیم ماینت به‌عنوان مشاور سیاسی خانم عمر کار کرده است. او ادعاهای همسرش را تکذیب کرد. نماینده کنگره، خانم عمر، در مصاحبه ای با WCCO-TV  گفت که او در ماه اوت از همسرش جدا نشده و با هیچ مردی قرار ملاقات نگذاشته است.

از آن زمان او از بحث در مورد زندگی شخصی خودداری کرده است. طبق نوشته وبسایت The Hill ، خانم عمر پیش از این در سال ۲۰۰۸ از آقای هیرسی جدا شده و سال بعد با احمد نورسعید علمی ازدواج کرده بود.

آقای علمی و خانم عمر در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند. خانم عمر در سال ۲۰۱۲ با آقای هیرسی آشتی کرد و پس از طلاق قانونی از آقای علمی در سال ۲۰۱۷، با آقای هیرسی ازدواج کرد.

این سیاستمدار با رگباری از اتهام و افتراهای گروه‌های محافظه کار و راست‌های افراطی روبرو بوده که می‌گویند او همزمان با دو مرد ازدواج کرده و یکی از آنها برادرش بوده است.

اینگونه نظریه‌های توطئه در گروه‌های راست افراطی آنلاین، که قبلاً خانم عمر را هدف قرار داده اند، رایج است.

دونالد ترامپ ادعاهای مربوط به ازدواج سیاستمدار با برادرش را تکرار کرد. وی همچنین پیشنهاد كرده است كه این نماینده دموكرات کنگره به همراه سه زن رنگین پوست دیگر نماینده كنگره، به كشورهایی که از آن آمده‌اند، برگردند.

خانم عمر، که به عنوان کودک پناهنده از سومالی وارد آمریکا شد، این ادعاها را «دروغ‌های منزجرکننده» خوانده است.

گزارش‌های اضافی توسط آژانس‌ها

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent